Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening og svetting og sånn ...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-07-08, 09:31   #1
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Trening og svetting og sånn ...

Jeg svetter enormt mye når jeg trener, særlig når jeg får opp pulsen litt, og jeg lurer på grunnen til dette - at noen svetter mye, andre nærmest ingenting. Vet at enkelte mener det har med mengde underhudsfett, men svettet like mye da jeg hadde fettprosent på 12, så kan ikke være derfor. Har det rett og slett med overskuddsvæske i kroppen å gjøre? Eller er det fordi treningen hjelper kroppen å kvitte seg med avfallsstoffer? Merker at de dagene jeg starter dagen med en svett treningsøkt, er kroppstemperaturen jevnt over høyere resten av dagen, og jeg fortsetter gjerne å svette lenge etter økten er ferdig. Hva skyldes dette?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 00:45   #2
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Trening og svetting og sånn...

lurer jeg også på! helt vilt hvor mye jeg skal svette nå i forhold til tidligere... er jo dyvåt etter ti-femten min på spinning....

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 05:38   #3
nattfrue
Seniormedlem

nattfrue sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 49
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Trener dere mer nå enn dere gjorde før? Ettersom man blir i bedre form, blir kroppen flinkere til å kjøle seg ned - derfor svetter man mer. Se her: http://www.bavac.no/default.asp?page=292

nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 06:10   #4
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Kan være noe i dette ja, selv om jeg absolutt ikke trener mer enn før, heller det motsatte. Men jeg har merket at etter en tørkeperiode treningsmessig, begynner jeg ofte ikke å svette skikkelig under treningsøktene før etter noen dager. Hvilket har fått meg til å undre på om treningen setter igang prosesser med å få ut avfallsstoffer fra kroppen, og at dette tar litt tid. Når prosessen først er satt igang, og vedlikeholdes med trening, vil kroppen jevnt over være flinkere til å transportere ut ting den ikke trenger, og dermed vil man svette mer. (???)

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 10:34   #5
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Trening og svetting og sånn ...

jeg trener egentlig mindre nå enn før.. før trente jeg 6 ganger i uken, nå er det 3 -4 ganger i uken... så med meg stemmer det ikke helt med at jeg trener mer...

- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er sånn i tvil ... Kan noen hjelpe meg? Lisekir Spørsmål og svar 8 26-03-08 19:21
Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening? Lars Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-11-07 15:30
Ketolyse og trening Evita Ketolysekuren 5 12-11-07 13:49
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 11:18
Hjelper ikke trening på løshud? Iset Trening 22 02-06-07 20:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.