Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Hva gjøres med sukkersug?Jeg gikk på atkins dietten, men i helgen falt jeg HELT ut grunnet valentinesday. Etter fetende middag med min kjære og en kveld på byen med jentene, var søndagen også helt ødelagt. I går og i dag har jeg hatt et ubeskrivelig søtsug (jeg jobber forresten på et gatekjøkken med kioskvarer noen ganger i uken) som det har vært vanskelig å motstå. Jeg har vært helt demotivert, så har ikke holdt meg. Nå ligger jeg her i sengen, med følelsen av at jeg er en flodhest, med ubeskrivelig dårlig samvittighet og stor skuffelse over meg selv. Jeg har derfor et hardt oppgjør med meg selv nå, slik at det blir et hardt kjør fra og med i morgen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 52
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Min erfaring er at søtsuget forsvinner etterhvert. Den største utfordringen er å motstå fristelsene i begynnelsen. Etterhvert som "seierene" over hodet og søtsuget blir flere blir det lettere å motstå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Spis fete ting som hodler deg mett, det demper suget. Og litt unne ALT som kan trigge sukkerbehovet. pastiller, brus, saft, (alle kunstig søtning egentlig), tyggis...
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Hvis det er helt krise lager jeg meg en kopp te med litt søtning.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 52
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Jeg lager mat som er "lov" - som jeg liker, og spiser meg stappa |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gjest
|
Sv: Hva gjøres med sukkersug?paranøtter. lavt på karbo, gir meg god metthetsfølelse. |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?men jeg får søtsug av å være stappa
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 59
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Streng Fedon - går på Easylife kurs.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Jeg ser at mange sier at man skal holde seg unna erstatninger fordi det trigger søtbehovet, og at man bare må holde ut til det går over. Selv har jeg merket at jeg fungerer bedre med en mykere overgang. Jeg stapper skapet og veska med anthon berg, atkinsbarer, baconcrisp og bringebær når jeg setter i gang med ketolyse. Første uka blir det noen biter anthon eller en halv atkinsbar eller pisket kremfløte med vaniljestang, sukrin og bringebær (favoritten!) nesten hver dag. Uka etter blir det kanskje bare to ganger og tredje uka er hele godtesuget borte. Forutsatt av at jeg får i meg nok fett da. Nå ligger det et par flatklemte atkinsbarer i veska mi, og der har de ligget de siste 4 ukene uten at jeg så mye som har vært inne på tanken å spise dem.
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: Hva gjøres med sukkersug?(forresten smaker de der atkinsbarene gammelt oppvaskvann i allefall... Så jeg skal være ganske desperat for å gå løs på dem)
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?
Sånn gjør jeg det også. Hvis jeg har skeiet ut med masse karbohydrater vet jeg at jeg får et stort søtsug. Da passer jeg på at jeg har sukkerfrie varianter tilgjengelig. Etterhvert forsvinner søtsuget og jeg har mer lyst på god mat og det er det masse vi kan spise av |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Jeg har på de 5 ukene jeg har holdt på, kun hatt søtsug noen få ganger. De fleste gangene går det bare over, gjerne av at jeg leser litt på forumet. 1 gang har jeg kjøpt sjokolade. Fy så dårlig jeg ble! Var kvalm resten av dagen, så det frister ikke å gjenta. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lav karbo
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Ellers er fruktte genialt synes jeg. Har funnet en blåbærte som er helt nydelig når jeg merker søtsuget. Trenger ikke noe søtning i den heller. En annen ting er at når man går så lenge uten noe søtt, så blir man veldig mye mer sensitiv for søte smaker.
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?For meg så er det viktig å prøve å kartlegge HVORFOR jeg er sugen på noe søtt. Hittil i livet har jeg gitt meg selv tillatelse til å etterkomme søtsuget pga mens, eggløsning, sorg, glede, fredag, lørdag, søndag, jul, ferie, ja ganske enkelt fordi jeg syntes jeg fortjente det
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Hvor: Jæren
![]() ![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Akkurat nå har jeg opplevd det samme, masse karber trigger sukkerbeovet. Jeg syns de der dropsene fra apoteket funker godt jeg, søte, og lit kvalme, og så varer de en stund. Sverger også til Anton Berg, må ha sjokolade.
![]() |
![]() |
#16 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Jeg har hørt at et kokt egg med salt og majones på skal dempe søthungeren med en gang. Har aldri prøvd det men kan tenke meg at det funker faktisk. Fett og protein og salt bombe!
![]() |
![]() |
#17 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Hva gjøres med sukkersug?kjenner meg igjen i mye det dere sier, tusen takk for gpde råd. Jeg har falt helt ut av dietten den uken her og er nå på ferie med kjæresten min, så skal bruke denne helgen til å kose meg og begynne på'n igjen for fult til mandagen. Jeg har en perm med informasjon og diverse om dietten, som jeg skal dra frem nå og la inspirasjonen komme. Gleder meg til å begynne. Skal ned 6 kg, burde klare det til sommeren ? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#18 |
Gjest
|
Sv: Hva gjøres med sukkersug?Krom skal visstnok også dempe søtsuget, og holde blodsukkeret nede. Kanskje derfor det er en del av ketolysetablettene? For det er jo i utgangspunktet ikke noe vi trenger særlig mye av. Det kan selvfølgelig også fås på apoteket. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Oj, oj, oj - sukkersug! | Sepia | Ketolysekuren | 7 | 31-12-08 11:37 |
Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette! | Nova | Ketolysekuren | 4 | 24-05-07 14:06 |