Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

VANN - og dets fordeler!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-08, 15:01   #1
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

VANN - og dets fordeler!

Jeg er en av de mange personer som sliter med å få i meg flere liter vann til dagen. Eneste det funker som for meg, er tørstedrikke. Men så lenge jeg drikker lettbrus, har jeg aldri et "tørste"behov. Vann kommer aldri til å bli det store for meg.

Mange mener at man lettere går ned i vekt om man drikker mye vann. Er dette sant? Eller er det bare noe man påstår? Vet at vann er bra for helsen, at det renser osv osv. Men er vann en hjelper på vektreduksjon?

Jeg har virkelig lyst til å bli flinkere til å drikke vann, men jeg merker jo ingen forskjell (utenom at jeg springer på do hele tiden, noe som er litt stress), og trenger noen til å få meg overbevist om at VANN ER TINGEN!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:21   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VANN - og dets fordeler!

Da kan du lese her: http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...8&postcount=85

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:28   #3
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: VANN - og dets fordeler!

Hmm, det var LITT gresk for meg, men jeg tror jeg forstod det!

Når man skal slanke vekk fett, bruker enzymer mye vann for å bryte ned fettet, og dermed trengs det tilførsel av vann for at enzymene skal kunne gjøre jobben sin? Og det samme gjelder for å benytte proteinene vil tilfører gjennom kosten?

Forstod jeg det LITT rett?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:31   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: VANN - og dets fordeler!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Hmm, det var LITT gresk for meg, men jeg tror jeg forstod det!

Når man skal slanke vekk fett, bruker enzymer mye vann for å bryte ned fettet, og dermed trengs det tilførsel av vann for at enzymene skal kunne gjøre jobben sin? Og det samme gjelder for å benytte proteinene vil tilfører gjennom kosten?

Forstod jeg det LITT rett?

Slik har jeg skjønt det.. Og jeg drikker masse vann...
Tips: Ha en flaske med drikketut som du fyller på med en gang den er tom. Sup litt nå og da.. Ikke styrtedrikke, men drikk jevnt utover hele dagen. Det blir en tilvenning.. Jeg drakk omtrent ikke vann før jeg begynte med lavkarbo. Nå drikker jeg minimum 2 liter dagen Og vann er kjempegodt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-10-08, 15:34   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: VANN - og dets fordeler!

Vann kommer nok aldri til å bli kjempegodt for meg, men drikkbart er det jo alltids! Jeg skal fint klare å drikke 2 liter til dagen om jeg har flaska med meg, og samtidig for min 0,5 l med lettbrus til middagen!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett og dets virkning Sporty Ketolysekuren 6 26-06-08 12:01
Vann Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 03-04-08 22:10
Vann cilemora Dr Lindbergs 5 18-11-07 12:46
Vann Nila Lavkarbo generelt 10 20-06-07 15:18
Ulemper og fordeler? lisbet Spørsmål og svar 4 09-02-07 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no