Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan var det med ketose og amming?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-08, 21:29   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan var det med ketose og amming?

Hvordan er det egentlig? var det ikke så bra å amme i ketose?
er det forskjell på å fullamme og amming etter 6 mnd når babyen får fast føde..
Er på vei ned i vekt igjen og har lyst å begynne på ketolyse igjen men min lille baby er bare 4 uker og jeg vil ikke gi opp ammingen

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 21:36   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Du bør ikke være i ketose når du ammer.
Eneste årsaken er at man ikke vet hva skadevirkninger det KAN ha. Altså er det ikke bevist at det er farlig/skadelig, men det finnes rett og slett ingen forskning på det.

Da er det bedre å være på den sikre siden og lavære.

Det skader garantert ikke barnet om du kutter ut poteter, ris , pasta, sukker og hvitt mel ! Og så får du en jevn overgang. Så du kan allikevel spise lavkarbo. Ala Fedon Lindberg eller Atkins Vedlikehold.

Når du ikke fullammer lenger kan du etterhvert kutte ned på karbene.

Lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 22:22   #3
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Og så skal ikke du ned mer enn en kg i uka. Det skjer jo iblant på ketosen. Du kan ta krom for det går ikke i melka. Ellers enig med Nille, hun kan jo alt...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 22:35   #4
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

hvorfor 1 kg i uka?..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 22:48   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Fordi at du har masse miljøgifter lagret i fettet i kroppen og dette løses opp og går da i melka. Slapp av, det har kuer også (så erstatning er ikke bedre!). Men derfor så er det viktig å ikke gå ned mer enn et halvt til ett kilo i uka for da blir det for mye. Mye man skal bekymre seg for, ikke sant? For å beholde melken så er det viktig at du drikker bra etter tørsten, spiser sunt og bra, og ikke spiser mindre enn 1500kcal.

Grattis med baby, er det no andre ammegreier du trenger hjelp til så bare send meg en pm, jeg er ammehjelper!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 22:57   #6
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Hmm..jeg fikk svar av Torkil i dag der jeg spurte om det samme, eller - jeg spurte ikke om fullamming (det skulle gått gjøres med min 19 måndling ). Fikk vertfall beskjed om at det ikke var noe galt å amme og være i ketose.. Kanskje jeg ikke spesifiserte nok ang. miljøgifter og andre giftige stoffer som skilles ut? For det var det jeg tenkte på, ikke ketonene.. *hmmmmmmmm*

Enig i at man bør holde seg utenfor ketose ved graviditet og fullamming *nikker*

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 22:58   #7
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Men hvordan i pokker skal man klare å "bare" gå ned så så mye..?! Kroppen min lever vertfall sitt eget liv..Hum..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 23:28   #8
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Jeg gjør ikke noe annet nå enn at jeg tenker på hva jeg spiser og holder meg unna sukker spiser grovt

jeg har siden søndag gått ned 2,1 kg.. men det er jo begynnelsen og jeg regner mye er vann

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 23:38   #9
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

det som jeg har hørt går igjen er, ikke vær i ketolyse når du fullammer, når babyen er så stor at den får fast føde, kan du bruke ketolysekuren, men ikke spise vitaminene..

en liten baby på 4 uker, er sikkert litt mer skjør enn et barn på 19 måneder.

jeg ammer 2 ganger i døgnet, og er i ketolyse. Det velger jeg å tro går heeelt fint ihvertfall det som er blitt meg fortalt.

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 08:25   #10
Amber
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 291
Amber er ny på veien

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Hei Mentos... lurer på om jeg ikke kjenner deg fra NM??? kan det stemme? Du er uansett et av mine forbilder her inne Utrolig å se bildene du la ut sist du gikk på ketolyse, før graviditeten tok deg... Uansett, velkommen tilbake.. og lykke til...

Klem fra Amber

__________________

Amber
Amber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 13:26   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Opprinnelig lagt inn av Amica, her.

Hmm..jeg fikk svar av Torkil i dag der jeg spurte om det samme, eller - jeg spurte ikke om fullamming (det skulle gått gjøres med min 19 måndling ). Fikk vertfall beskjed om at det ikke var noe galt å amme og være i ketose.. Kanskje jeg ikke spesifiserte nok ang. miljøgifter og andre giftige stoffer som skilles ut? For det var det jeg tenkte på, ikke ketonene.. *hmmmmmmmm*

Enig i at man bør holde seg utenfor ketose ved graviditet og fullamming *nikker*

Torkil har rett han, det er ikke bevist at det er farlig, - men det er ikke bevist at det IKKE er det heller. Derfor anbefales det ikke. Når det gjelder små babyer syns jeg det er viktig å ikke ta sjanser, men å være sikker...

Megvel er godkjent ammehjelper også mener jeg å huske..... Unnskyld meg om jeg tar feil der...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:12   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Hei
Ved fullamming må man være føre var og ikke være i ketose, men gjerne generell lavkarbo.
Når barnet i tillegg til morsmelk får annen mat ser jeg ingen problemer i å være i ketose.

Miljøgifter i fettet ??? er det noen som har dokumentasjon på at dette på noen som helst måte påvirker barnet / blir verre ved ketose? Nei jeg tenkte det.

Ketolysetablettene inneholder KUN godkjente vitaminer og mineraler i godkjente mengder og kan benyttes selv om man ammer.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:18   #13
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Takk for oppklarende svar, Torkil (håper det var greit jeg brukte essensen av svaret på PMen din her )

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 18:18   #14
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan var det med ketose og amming?

Nå har det seg sånn at babyen er 6 mnd om en uke og spiser 1 lite grøtmåltid til dagen og jeg ammer 6-7 ganger på dag og 2-3 på natt.. vekta viser 15-20 kg for mye og jeg tviler på at jeg klarer annet enn ketolyse...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no