Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Cla

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-11-08, 01:04   #1
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Cla

Er cla smart, eller dør man av det?
Det reklameres med økt fettforbrenning, men forbrukerrådet sier fy.
Hva mener dere?

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 01:21   #2
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Cla

Har prøvd sammen med ei venninne en gang. Det eneste som skjedde var at jeg fikk energi til å gå turer.. Men om det var CLA som gjorde det, eller om det var mer "placebo-effekt" vet jeg ikke Gikk ikke ned en døyt uansett pokker, så jeg gadd ikke mer
Du dør sikkert ikke (med det første i allefall), men om CLA har noe for seg tviler jeg egentlig på.

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 01:36   #3
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 57
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Takker vennen. Tror ikke det blir CLA med det første. Kroppen min skal tilvennes kokosstearin.

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 12:55   #4
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

http://en.wikipedia.org/wiki/Conjugated_linoleic_acid

"A study of CLA supplementation in hatchling chicks (2005) showed high mortality and low hatchability rates among CLA-supplemented groups, and also a decrease in brain DHA levels of CLA-treated chicks[1]. These studies raise the question of whether CLA may increase the risk of cardiovascular and inflammatory diseases, but it has yet to be established whether such changes occur in humans, and whether they are clinically relevant."

Det ser ut som Forbrukerombudet spiller videre på myten om essensielle fettsyrer og den angivelige fortreffeligheten til flerumettet fett.

Det ser ut som konjugert linolsyre (CLA) øker sjansen for slemmere diabetes. Det kan være andre faktorer inn i bildet. Ta det med et lass vitamin D3 (2000 IE eller mer; selv 10,000 IE er trygt), endel vitamin E (200 mg?), kanskje aspirin og endog kaffe.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.