Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få i seg cocosa?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-11-08, 22:58   #1
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Hvordan få i seg cocosa?

Jeg har besluttet å kjøpe cocosa, og spise den, men hvordan? Jeg har skjønt at dette er lurt, og så har jeg et hemmelig håp om at dette fettet skal hjelpe litt på tørr vinterhud. Eller burde jeg da kjøpe Udo's? Ok, tilbake til hovedproblemet. Hvordan få i seg dette fettet da? Kan det smeltes og gjemmes i noe mat/drikke? Kom med tips til en som gruer seg litt til dette da.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 23:53   #2
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg cocosa?

Jg pleier ta en god t-skje i kaffen om morgenen,
kan også tas på stekt egg, omelett osv..
Litt uvant med en gang, men det venner man seg fort til. Savner det i kaffen
hvis jeg går tom for cocosa...
Noen smelter sjokolade og cocosa som konfekt.
Lykke til, andre har sikkert flere råd.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 01:16   #3
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Hvor: Nordland
Alder: 58
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sjoko+cocosa smaker greit.
Ellers er effekten av cocosa før trening så enorm, at jeg greier en ss rett i munnen. Det smaker jo sykt, men føles bra

Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 06:12   #4
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Cocosa og sjokolade er veldig godt - men man kan ikke spise sjokolade hver dag. Eller jo - man kan jo det, men da går vekta ikke ned

Cocosa i kaffe/te må prøves! Blir ikke kokosfettet liggende på toppen, eller no? Vel, kokos er jo godt da.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 10:37   #5
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Går da ned med Cocosa og sjokolade. Er ikke mye sjokolade som skal til. ror jeg smelta 8SS cocosa med 6 ruter ekstrem mørk sjoko.

Gammel 26-11-08, 11:05   #6
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

når den er hardere er cocosa godt, altså den grønne som ikke skal stekes. Den brune som kan stekes smaker fælt. Lagrer du den ved 15-20 grader er den ganske god. er den 25 grader smaker den mindre godt og er den flytende så smaker den lite.

Men å kombinere med den mørkeste sjokoladen du finner er jo rett og slett sunt. For en antioksidantbombe !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 12:11   #7
Runegutt
Seniormedlem

Runegutt sin avatar

Og ikke minst, hvor godt sjokosa smaker før og etter trening

Gammel 26-11-08, 12:43   #8
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg har også gått ned med cocosasjokolade. Det er veldig lite sjokolade som skal til, og den er søtet med maltitol den jeg bruker.

Gammel 26-11-08, 17:11   #9
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

6 ruter sjokolade! Klarer dere å gjemme resten av den sjokoladen? Det klarer ikke jeg, jaffal....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:32   #10
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Nå har jeg startet med cocosa. Kjøpte sånn på grønt glass. Blander i kakao/vann/kokosmelk/natreen, og det er kjempegodt. Håper bare dette er bra for vekta også, var jo så godt så dette vil jeg helst ikke avstå fra. Hadde trodd jeg skulle bli fryktelig mett av denne blandingen men det skjer ikke. Men hvor mye cocosa pr dag tro? Er det bare å prøve seg frem, eller finnes det en slags tommelfingerregel for dette?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 07:14   #11
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg har pleid å bruke 1 ss til dagen. Tror det var det som stod anbefalt på glasset.

Gammel 05-12-08, 00:18   #12
Puppeguri
Juniormedlem

Puppeguri sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Puppeguri er på en erverdig vei

Å fysj, har prøvd cocosa men måtte gi opp altså..... Grusom konsistens.

Puppeguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Reduserer karbene Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan bruker dere Cocosa? Iset Atkins kosthold 33 02-09-12 14:21
Cocosa Madeleine Atkins kosthold 15 23-03-08 16:07
Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg? Lisbeth Spørsmål og svar 51 16-02-08 20:16
Cocosa Tittentei Ketolysekuren 6 09-09-07 10:33
Cocosa Liiiz Ketolysekuren 16 17-08-07 23:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:38.