Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Operasjon i lokalbedøvelse og ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-12-08, 21:16   #1
Elephanta
Medlem

Elephanta sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Alder: 46
Elephanta er på en erverdig vei

Operasjon i lokalbedøvelse og ketolyse

...det er vel ingen problemer håper jeg? Jeg skal ha en liiiten operasjon (vet ikke om jeg kan kalle det en operasjon engang, skal fjerne en bitteliten føflekk i lokalbedøvelse), og lurer på om jeg må ta noen forhåndsregler mht dette? Jeg må vel ikke kutte ut kuren i forkant av operasjonen, siden det ikke er snakk om narkose eller noe sånt?

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 22:03   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Operasjon i lokalbedøvelse og ketolyse

Lokalbedøvelse og et så lite inngrep er ikke noe problem selv om du er i ketose.

Narkose og større inngrep krever i følge legen vår her at man avbryter ketosen for noen uker.

Lykke til!

Gammel 07-12-08, 22:05   #3
valleygirl
Gjest

Har hatt en del inngrep med epidural og en gang med lokalbedøvelse. Kan ikke huske at de noen gang har spurt om hvilket kosthold jeg går på.

Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 22:08   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

Har hatt en del inngrep med epidural og en gang med lokalbedøvelse. Kan ikke huske at de noen gang har spurt om hvilket kosthold jeg går på.

De har nok bare ikke tenkt på det.
Dr. Torkil sier man skal ut av ketose ved litt større inngrep og narkose i hvert fall.

Gammel 08-12-08, 08:54   #5
Elephanta
Medlem

Elephanta sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Alder: 46
Elephanta er på en erverdig vei

Flott, da er det bare å kjøre på!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 11:55   #6
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
FULL NARKOSE: Ut av ketose et par dager før operasjon og kanskje noen dager etterpå, til man er restituert.

LOKALBEDØVELSE: går fint i ketose.

EPIDURAL: Vel, kanskje som full narkose? Narkoselegene har jo en hang til å henge opp sukkervann intravenøst. Man kan jo forsøke å be om saltvann.
De ønsker et "drypp" for å ha intravenøs tilgang hvis noe uventet skulle skje.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 13:59   #7
annemarta
Juniormedlem

annemarta sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Rosenes by
Alder: 45
annemarta er på en erverdig vei

Man skal jo være forsiktig med å korrigere legen, men jeg må bare få si en ting..... Det er ikke meninge å være bedrevitende altså!

Men sukkervann (glucose) er sjelden bruket som i.v i forbindelse med operasjon/epidural o.l. Det vanligste er å bruke enten natriumklorid eller ringer acetat som er elektrolytterstaninger. Sånn er det hvertfall her hvor jeg jobber.... (kirurgisk intensiv/postoperativ avdeling)

Kan hende det gjøres annerledes andre steder. Tenkte bare jeg skulle nevne det

annemarta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Plutselig fedon :) Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:18   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er ikke det at det i tilfeller brukes sukkervann som iv som er det største problemet, selv om jeg kan skrive under på at det er enormt ubehagelig (selvopplevd), men at ketosen i seg selv er en hard påkjenning for kroppen og man trenger alle krefter for å restituere seg etter et større inngrep inngrep. Det er behageligere for deg og lettere for deg om du ikke er i ketose.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Operasjon butikk86 Ketolysekuren 9 18-04-11 10:33
Operasjon mot åreknuter mam Generell diskusjon 10 18-06-09 10:52
Operasjon - div spørsmål 01jun07 Lavkarbo generelt 8 14-02-08 10:57
Operasjon leeha Lavkarbo generelt 4 20-09-07 10:30
Torkild eller noen annen som vet kan dere svare på dette ang operasjon og ketolyse Trolla Ketolysekuren 5 17-08-07 22:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.