Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hval kjøtt

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-10-04, 14:57   #1
Solferino
Medlem

Solferino sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: I et blått flott hus
Alder: 49
Solferino er ny på veien

Hval kjøtt

Hei vi skal ha hval til middag i dag, vi elsker hval og pleier å spise ca 10 kg i året (vi bruker den på alt fra grillen til tacoen) men spørsmålet er kan jeg spise hval? håper det men jeg kunne ikke finne noe om det i boken, kanskje har jeg oversett det? Er det noen her som kan hjelpe meg

Solferino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 15:07   #2
Kanel
Medlem

Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 53
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Tipper på at hval er gode greier, spekket med proteiner og lite med karbohydrater.
Ønsker deg god middag!

Selv skal jeg ha koteletter med salat og peppersaus.

Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 15:08   #3
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Ja, du kan spise hval....nammmmm. Jeg liker også hval. Tidligere lagde jeg mye lapskaus av hval. Nå blir det uten poteter, men sammeprinsipp. Og jevner med linser

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 15:08   #4
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Selvfølgelig kan du spise hvalkjøtt, hvalen er ett pattedyr og da er den like god som annet viltkjøtt

Hvalspekk er noe annet for det skal vist inneholde mye PCB

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 15:09   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hvalkjøtt er det vel ikke noe stort marked for i USA vil jeg tro... Det er nok derfor det ikke står noe om det.

Kan ikke se noen grunn til at du ikke skal kunne spise hval jeg! Sunt kjøtt med mye sunne fettsyrer, er det ikke det da? Spis med god samvittighet!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-10-04, 15:16   #6
Solferino
Medlem

Solferino sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: I et blått flott hus
Alder: 49
Solferino er ny på veien

Det var raske fine svar

Nei hvalkjøtt er vel ikke helt det store i USA jeg tenkte ikke over det . Hadde selv litt problemer med å spise hval til å begynne med men det er jo så godt . Ellers har jeg ikke tenkt på å ha den i lapskaus men der er hval sikert nydelig og det vil jeg prøver når jeg er ferdig med fase1, her (på vestlandet) selger de deilig korv av hval den er røykt og er nesten like god som Vossakorv. Men nå blir det uten poteter til da tror jeg venter med sånne ting som jeg bare må ha poteter til (korv, fårikål. pinnekjøtt) også heller erstatte det med linser seinere.

Solferino er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kostplan uten kjøtt - hjelp! Spirea Dr Lindbergs 3 02-05-07 20:19
Mennesket er ikke laget for å spise kjøtt!! Iset Generell ernæringsdebatt 6 08-02-05 17:02
Sukker i kjøtt? Feil eller fakta? Iset Generell diskusjon 4 19-10-04 11:20
Hvor mye kjøtt i døgnet? Billa Lavkarbo generelt 6 27-09-04 18:43
Hvor mye kjøtt i maten? Nooria Barns kosthold 3 15-04-04 20:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:56.