Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye proteiner?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 21:00   #1
Summergirl
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Summergirl er på en erverdig vei

Hvor mye proteiner?

Leste her at noen skrev at man skulle ha ca 1 g proteiner pr. kg kroppsvekt.
Stemmer dette??
I så fall ligger jeg veldig tynt an, spiser masse egg, Cottage Cheese, ost og kjøtt.
Blir jo drøssevis av proteiner ut av det.

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:24   #2
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Proteiner...

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Du trenger alt fra 1 gram til 2 gram protein pr kilo kroppsvekt, alt etter hva slags aktivitet du er i. Er du omtrent stillesittende er det sikkert nok med 1 gram x 63 = 63 gram pr dag. Trener du moderate 2-3 ganger pr uke er behovet f.eks. 1,5 x 63 = 94,5 gram per dag. Trener du hardt og intensivt med vekter etc. kan du trenge både 2 og 3 gram pr kilo kroppsvekt pr dag. Kanskje mer.

Det lønner seg ikke å innta all proteinen på en gang heller. Kroppen klarer ikke å nyttegjøre seg mer enn 30-40 gram protein pr time. Alle måltider bør være balanserte, dvs. med protein, fett og karber/antioksidanter.
Proteinkilden kan være kylling, skinke, ost, egg eller en eller annen form for kjøtt.

Om du vil spise bare kjøtt/karbonadedeig (!?) så vil det si ca. 1/2 kg (500 gram) /karbonadedeigsom blir ca. 96 gram protein (19,3 pr 100 gram). Det er en noe ensidig kost, og det er som sagt ingen vits i å spise alt på en gang.

F.eks. har:

100 gram kylling ca. 23 gram protein
100 gram kalkun ca. 25 gram protein
100 gram oksekjøtt ca. 22 gram protein
100 gram svinekjøtt ca. 18-20 gram protein
100 gram kjøttdeig ca. 18 gram protein (150 gram ca. 27 gram)
100 gram hvitost ca. 25-30 gram protein
100 gram kokt skinke ca. 18 gram protein
100 gram fisk/skalldyr ca. 15-25 gram protein
1 egg har ca. 5 gram protein.

Du kan lese mer i denne tråden.

Gammel 15-01-09, 23:19   #3
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
QueenConnie er ny på veien

Åh, jeg blir så forvirra av all denne kalkuleringen/regningen!

QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:24   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Det holder med å regne karber på ketolyse Og spise seg mett, ikke være redd for fett
En og annen må i tillegg regne på både kcal og proteiner, men det er sjelden og etter lang tids platå.

Så følg boka, lev godt, og ikke ta sorgene på forskudd

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 00:39   #5
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

For mye protein på ketose kan jo holde igjen nedgang da det innvirker på insulin. om du derimot trener mye så trenger du mer til vedlikehold.
Utenom dietten skal det vel litt til for å spise for mye protein og da spesielt når du spiser de naturlige og beste proteinene for deg fra dyreriket.

Dersom du fokuserer på å øke fettet og minke karbene (som ketose og lavkarbo menes her inne) så blir det neppe noe problem med proteiner.

Begrensning av endel planteproteiner tror jeg ikke er negativt. Feks soya, gluten, i korn, etc.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag? mofe Generell ernæringsdebatt 20 01-04-14 21:03
Hvor mange g. proteiner pr dag? Eva Ketolysekuren 27 29-10-07 16:52
Proteiner ... cilemora Ketolysekuren 6 11-09-07 21:08
[Helse] Hvor mye proteiner skal jeg spise om dagen? mofe Spørsmål og svar 2 27-01-06 07:05
Hvor mye proteiner trenger man? mofe Generell ernæringsdebatt 3 18-05-05 15:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.