Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Stressa 4-barns mor
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Jeg er usikker på hvordan jeg skal formulere dette, for å bli forstått...
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Det er umulig å vite. Det er stor forskjell på kropper.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Hvor: Tromsø
Alder: 46
![]() |
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Rent teoretisk (jeg vet overhodet ikke hva jeg snakker om her, bare noen funderinger jeg gjør meg) er at kroppen vel forbrenner like mange kcal ved et gitt arbeid uansett hva brennstoffet er (karbo eller fett)? At dette vil variere fra person til person er jo logisk, da noen kan spise hva de vil og sitte stille og likevel er tynne, mens andre legger på seg av å kikke inn i kjøleskapet, enda de er aktive. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Nå skulle vi hatt Nille eller torkil her...men...
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Jeg tror man snakker om ca 70% av energien skal komme fra fett på ketose. Dvs at om du trenger 2000 kcal pr dag blir det ca 150g fett eller ca 75g fett pr 1000 kcal. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Hvor: Tromsø
Alder: 46
![]() |
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Hehe, ikke lett å forstå hvordan kroppen fungerer når man er vant til et visst tankesett rundt dette og så kastes alt det man trodde man kunne ut av vinduet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Ja, og vi ser jo på tickeren at det går så det suser!
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?Kaloritelling når det gjelder kosthold bygger på en misforståelse og er helt irrelevant. Man bruker et bombekalorimeter for å måle hvor mange kalorier et bestemt stoff inneholder pr vektenhet. Det som skjer er at man måler hvor mye energi stoffet avgir når det brennes opp. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Stressa 4-barns mor
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 47
Sv: Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning?
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag? | mofe | Generell ernæringsdebatt | 20 | 01-04-14 21:03 |
Hvor mange gram karbohydrater? | Nikoline | Ketolysekuren | 11 | 12-07-11 21:04 |
Hvor mange gram fløte er det i en 1/3 liter med kremfløte? | Tette80 | Ketolysekuren | 2 | 29-08-07 17:11 |
Hvor mange gram karbohydrater? | Håp | Ketolysekuren | 3 | 20-07-07 20:23 |
Hvor mange gram fiber får dere i dere pr. dag? | Kalorine | Vedvarende vekttap | 8 | 24-02-05 19:33 |