Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke stoppet opp, men opp i cm!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-01-09, 09:57   #1
Smiline
Medlem

Smiline sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Smiline er på en erverdig vei
Angry

Ikke stoppet opp, men opp i cm!

Altså, greit at sist uke ikke ble like beriket med gr. saker som den første, men det får jo være grenser!!! At jeg skal gå opp i cm da nå jeg faktisk er i ketose?! Den første gangen på Ketolys da jeg mistet 22 kilo spsite jeg ikke så mye grønt, men uansett om det er for lite karber eller for lite fett og grønt så skal man vel ikke gå opp i CM? Og jeg er i ketose!

Hvordan er det i forhold til stress, evt dårlig søvn? Vet at det når man ikke er i ketose kan bidra til dårligere forbrenning... Påvente av mensen bidrar vel heller ikke på cm?

Fortvilet

Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 10:23   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ikke stoppet opp, men opp i cm!

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Altså, greit at sist uke ikke ble like beriket med gr. saker som den første, men det får jo være grenser!!! At jeg skal gå opp i cm da nå jeg faktisk er i ketose?! Den første gangen på Ketolys da jeg mistet 22 kilo spsite jeg ikke så mye grønt, men uansett om det er for lite karber eller for lite fett og grønt så skal man vel ikke gå opp i CM? Og jeg er i ketose!

Om du ikke spiser mellom 15 og 20 gram kh om dagen så følger du ikke ketolyse. Så enkelt er det. Og du skal spise en del fett, alltid mest fett foran protein og kh, helst 60 energiprosent eller mer.
I hvilket tidsom har du gått opp i cm, og hvor lenge har du holdt på? Om du har gått ned før, og så gått opp igjen, så kan du ikke regne med like gode resultater i andre omgang, dessverre

Sitat:

Hvordan er det i forhold til stress, evt dårlig søvn? Vet at det når man ikke er i ketose kan bidra til dårligere forbrenning... Påvente av mensen bidrar vel heller ikke på cm?

Fortvilet

Stress førere til at kroppen produserer kortisol, dette kan igjen provosere produksjon av glukose fra leveren, og da kan man faktisk gå opp. Det har ingenting med kostholdet å gjøre, det har med stress og påfølgende nivåer i kroppen.
Ketose er en fullverdig fettforbrenning, i prinsippet. Å være i ketose er ikke ensbetydende med å gå ned i vekt. Mange går ned på f.eks Fedon som ikke er ketogent, enn om det som oftest går saktere.

Jo, jeg går alltid opp en cm eller to rundt magen før og under menstruasjon. Det er ikke uvanlig i det hele tatt. Kroppen samler en del vann i forkant, og mange blir også oppblåste. Dette burde ikke være en overraskelse

Slapp av, ikke stress, spis i tråd med bokens anbefalninger, og ikke minst; VÆR TÅLMODIG!

Lykke til

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 17:40   #3
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Signerer det flotte svaret til Photobscura

Hør på henne og vær tålmodig

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 17:52   #4
Fnutte
Medlem

Fnutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 50
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Opp i cm hvor da? Over alt eller rundt magen?

Har du spist mye salt? Det binder vann og kan vises på cm. Slapp av og mål igjen om en uke og se om det har skjedd noe.

til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:44   #5
Smiline
Medlem

Smiline sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Smiline er på en erverdig vei

Det jeg mente var at jeg spiser akkurat som før, og det er ingen endringer... Første to ukene gikk jeg jo ned MYE, men desverre opp igjen... Det kan være stress da Desverre en situasjon jeg ikke kan gjøre noe med iom at den er ytre styrt... og mensen kommer vel... Da er nok det forklaringen. Dumt å endre på noe siden det har funket helt fram til for en uke siden... hehe Tolmodighet er ikke noe noe jeg kan skryte på meg ovenfor meg selv... Skaaal være tolmodig i to uker til, hvis ikke så endrer jeg på noe...

mmmm...kanskje kutte ut serannokinken og?

Vel, tusen takk for svar

Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:46   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Smiline, her.

Det jeg mente var at jeg spiser akkurat som før, og det er ingen endringer... Første to ukene gikk jeg jo ned MYE, men desverre opp igjen... Det kan være stress da Desverre en situasjon jeg ikke kan gjøre noe med iom at den er ytre styrt... og mensen kommer vel... Da er nok det forklaringen. Dumt å endre på noe siden det har funket helt fram til for en uke siden... hehe Tolmodighet er ikke noe noe jeg kan skryte på meg ovenfor meg selv... Skaaal være tolmodig i to uker til, hvis ikke så endrer jeg på noe...

mmmm...kanskje kutte ut serannokinken og?

Vel, tusen takk for svar

Åh, men en uke, det er jo ikke akkurat noe å sette lista etter, da.
Jeg sto stille et år før jeg fant nøkkelen. Men jeg synes det er verdt det, for kostholdet er så fantastisk bra for kropp og sjel, og ikke bare når det kommer til slanking
Man sier at det ikke kan kalles et platå før det har gått minst en måned.
Tenk på hvor lang tid man har brukt på å få de kiloene på kroppen

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-01-09, 19:43   #7
Schmoopy
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Schmoopy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, men en uke, det er jo ikke akkurat noe å sette lista etter, da.
Jeg sto stille et år før jeg fant nøkkelen. Men jeg synes det er verdt det, for kostholdet er så fantastisk bra for kropp og sjel, og ikke bare når det kommer til slanking
Man sier at det ikke kan kalles et platå før det har gått minst en måned.
Tenk på hvor lang tid man har brukt på å få de kiloene på kroppen

Nå ble jeg nysgjerrig; hvilken nøkkel var det?

Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 19:50   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Schmoopy, her.

Nå ble jeg nysgjerrig; hvilken nøkkel var det?

Det skal sies at jeg gikk ned omtrent tjue kg på ketogen kost, så den samme oppskrifta fungerer ikke nødvendigvis i lengden. Kroppen endrer seg
Etter et år, så gikk jeg kostholdet i sømmene. Jeg sluttet å telle karber og begynte å se på GI i stedet for, blodusikkerkontroll er uansett det viktigste for meg.
Jeg kutta ut alt som heter meieriprodukter, bortsett fra smør, og all søtning.

Men, som sagt så synes jeg du må gi det mer tid. Jeg holdt meg til en ganske oppskriftsmessig ketogen diett i to år før jeg endret noe, og følte jeg hadde gode nok kunnskaper i bakhånd til å kunne komponere en diett som passet meg etter mye prøving og feiling, så gi det tid til du føler deg tryg på hva kroppen din liker og ikke!
Og bruk forumet for det det er verdt, det er mye motivasjon, tålmodighet, prøving og feiling her, og vi har alle vært der du er nå.

Siste rest, nytt forsøk:

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stoppet i posten - noen som vet? Adriane Kosttilskudd 6 23-01-09 10:58
Det har stoppet helt opp ... (Lokkebiff spørsmål) MorStine Ketolysekuren 19 26-10-07 22:56
Vekta har stoppet helt opp jo ... janine75 Ketolysekuren 2 03-09-07 14:04
Vektnedgangen stoppet etter 5 uker Isac Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 02-03-07 23:21
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:11.