Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor er ketose krevende for kroppen?Mange hevder at ketose er en svært krevende tilstand for kroppen. En annen påstand er at det blir vanskeligere og vanskeligere for kroppen å komme i ketose hvis man gjentatte ganger ”faller ut” av ketose. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?Ja, nei. Jeg kan egentlig bare snakke av egen erfaring, altså. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?
Vedvarende dårlig, eller dårlig i begynnelsen når kroppen omstiller seg? Jeg tror at noen er litt utålmodige noen ganger, samt at vi har forskjellige terskler for hva "for dårlig" er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Supermoderator
Vedvarende dårlig, ja. Det kan ha sammenheng med enkelte sykdommer f.eks. Lavkarbo tror jeg er for alle, men kanskje ikke ketogene dietter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?I tillegg er det viktig å huske på at:
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Har du noen linker som underbygger disse påstandene, eller andre tips om hvor jeg kan finne informasjon for å lære mer om det du beskriver her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Det er forskningsresultater som er behøring presentert i Torkil Andersens bok "Slank med Ketolysekuren" (liste bak i boka). Deter også erfaringer fra hans behandling av (jeg vet ikke hvor mange) pasienter på Ketolysekuren og en studie på hvorfor vekttapet stanser opp. Legg også merke til at det står i forbindelsen med forbrenning av fett.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?Jeg skulle ønske at jeg også kunne gå inn og ut av ketose uten å merke noe til det. For meg betyr det hodepine i tre dager hver gang jeg skal inn i ketose på ny. Men det betyr også for meg at jeg er veldig bevisst på at jeg ikke skal ha en liten potet eller et kakestykke. Det er ikke så godt at jeg risikerer hodepine. Så det hjelper forsåvidt meg til å være veldig standhaftig.
![]() |
![]() |
#9 |
Supermoderator
Jo, men jeg har aldri gått ut av ketose på grunn av kake eller noe, jeg har kun gått ut av ketse med belgefrukt, nøtter og annen mat med lav GI/GB, tror det virker ganske annerledes enn om man spiser høykarbomat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Jeg sitter nå med 1. reviderte utgave av boken fra 2008. Det er helt riktig at det står "Dessuten er ketose en kostbar forbrenning." på side 80. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Hvorfor er ketose krevende for kroppen?Spør Pål, han har sikkert noen lett tilgjengelige referanser;-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvorfor? (Hvorfor ketose?) | Cammis | Spørsmål og svar | 3 | 24-01-09 18:55 |
Hvorfor så mye vann i kroppen? | marquise | Ketolysekuren | 7 | 02-11-08 21:38 |
Er det veldig uheldig for kroppen å komme inn og ut av ketose? | Millsi | Ketolysekuren | 3 | 25-11-07 21:45 |
Ditt humør med kroppen i ketose? | rsy | Lavkarbo generelt | 16 | 10-03-05 14:14 |
Hvor lang tid bruker kroppen på å komme i ketose? | turid | Lavkarbo generelt | 5 | 21-07-04 20:38 |