Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Extra tyggis og drops, fyfy?på disse extra dropsene med sjokoladekjærne står det at 86 gram er sukkeralkoholer (av di 86,6 gramene som er), kan vel trygt spise dem da? eller er det noe jeg har glemt nå? Sist redigert av Bæremæ : 13-04-09 kl 12:49. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() ![]() ![]() |
Sv: Extra tyggis og drops, fyfy?Både Xylitol og Sorbitol gir en viss blodsukkerstigning, og at det derfor er en dårlig deal på ketogent kosthold. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: OE
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Extra tyggis og drops, fyfy?Men hvor mye får man egentlig i seg av en tyggis? Antageligvis forsvinnende lite. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Extra tyggis og drops, fyfy?Søtningsstoffet i de dropsene med sjokoladefyll er maltitol, sukralose, isomalt og acesulfam k. Maltitol og sukralose er ok, men hvordan det er med isomalt og acesulfam k vet jeg ikke... Noen andre som vet kanskje??
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Extra tyggis og drops, fyfy?
Feil. Blodsukkernivå er uviktig på ketogent kosthold. Det viktigste er mengden insulin. F. eks. gir stivelse høyt blodsukker, men lavere insulinnivå enn f. eks. enkle sukkerarter. Insulinet stiger svakt ved inntak av xylitol/sorbitol. Så lite at det ikke er nevneverdig.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Oljer - kaldpresset, extra virgin og ikke extra med mer | ElinGH | Generell ernæringsdebatt | 19 | 05-03-09 15:58 |
Drops og tyggis uten/lite karbo? | Mamzen5 | Ketolysekuren | 12 | 28-09-08 21:44 |
Extra - tyggis | Fungirl | Ketolysekuren | 14 | 23-06-08 21:27 |
Extra drops med lakris! | Iset | Generell ernæringsdebatt | 3 | 07-02-06 13:36 |
Fet mat fyfy ?? | karbabe | Lavkarbo generelt | 1 | 16-08-05 17:59 |