Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Har noen testet Hampmel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-09-09, 15:44   #1
Elinf
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Elinf er ny på veien

Har noen testet Hampmel?

Hei
Jeg var på helsekostbutikk på Frogner i formiddag, og der hadde de en hel hylle med hamp-produkter, blant annet en pose med økologisk hampmel.

På posen sto det: 28,7 g. protein, 14,5 g karbohydrater, 45,64 g kostfiber, 9,4 g. fett (kalsium og jern).

"Rikt på fiber og protein. Deilig nøtteaktig smak. God til bakst og jevning av supper og sauser".

"Hampmel er et glutenfritt mel som egner seg godt til både matlaging og baking. Hampmel øker proteininnholdet og mineralinnholdet i baksten og har en deilig nøtteaktig smak."

Så selv om et halvt kilo kostet 55 kr klarte jeg ikke å dy meg - for dette må da kunne brukes til noe ?!?
Det har 3 ganger så mye fett og mye mer protein enn kruskakli, og ikke sååå mye mer karbo...
Hva tror dere jeg kan bruke dette til? Eller har noen evt. erfaringer??

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 16:14   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har noen testet Hampmel?

Opprinnelig lagt inn av Elinf, her.

Hei
Jeg var på helsekostbutikk på Frogner i formiddag, og der hadde de en hel hylle med hamp-produkter, blant annet en pose med økologisk hampmel.

På posen sto det: 28,7 g. protein, 14,5 g karbohydrater, 45,64 g kostfiber, 9,4 g. fett (kalsium og jern).

"Rikt på fiber og protein. Deilig nøtteaktig smak. God til bakst og jevning av supper og sauser".

"Hampmel er et glutenfritt mel som egner seg godt til både matlaging og baking. Hampmel øker proteininnholdet og mineralinnholdet i baksten og har en deilig nøtteaktig smak."

Så selv om et halvt kilo kostet 55 kr klarte jeg ikke å dy meg - for dette må da kunne brukes til noe ?!?
Det har 3 ganger så mye fett og mye mer protein enn kruskakli, og ikke sååå mye mer karbo...
Hva tror dere jeg kan bruke dette til? Eller har noen evt. erfaringer??

takk for tipset! til en saus bruker en jo bare rundt 5-10 gram uansett! takk!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboøl testet av VG StineK Generell diskusjon 32 10-06-10 23:54
Noen som har testet keto-sjokoladefondant? Snehvit Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 22-08-09 14:24
Da har jeg testet videoblogging LenaBeatrice Generell diskusjon 14 12-08-09 20:26
Noen som har testet nettkost.no? mofe Lavkarbo generelt 5 25-03-05 13:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.