Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Veier dere maten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-09, 20:56   #1
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Veier dere maten?

Veier dere maten? kjenner jeg er litt "ny" og vet liksom ikke helt hvor mange karbs jeg får i meg om dagen..

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:04   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veier dere maten?

Opprinnelig lagt inn av Stilken, her.

Veier dere maten? kjenner jeg er litt "ny" og vet liksom ikke helt hvor mange karbs jeg får i meg om dagen..

Ja, veier maten.

Du har vel boka? Siden du går på kuren

Masse tips der

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 21:16   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Veier dere maten?

Opprinnelig lagt inn av Stilken, her.

Veier dere maten? kjenner jeg er litt "ny" og vet liksom ikke helt hvor mange karbs jeg får i meg om dagen..

Dersom du ikke vet, så vei! Jeg veier ALLTID i begynnelsen og siden nå og da for å kontrollere meg selv. Det er veldig fort gjort å få i seg mere karber enn du tåler.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 10:43   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Veier dere maten?

Har gått på ketolyse siden mai i fjor og veier pr i dag ALT som inneholder karbs

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:14   #5
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Veier dere maten?

jeg har boken, den er lest Kjøpt en digital matvekt i dag, så da begynner vi å veie i morgen

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 21:14   #6
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Veier dere maten?

Og jeg kom i ketose fra søndag til mandag

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:47   #7
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Veier dere maten?

Hei

Ønsker deg lykke til med din Nedovertur

Jeg måtte i en periode veie maten til jeg lærte meg sånn ca. hvor mye jeg kunne spise. Men det varte bare en ukes tid.. nå er det mer eller mindere helt på gefylen, og det funker helt fint for meg
Vi er så forskjellige alle sammen, at du må nesten finne "din vei" på hva du skal gjøre

Lykke til

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:12   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Veier dere maten?

Takk til trådstarter og dere som svarte på spørsmålet, selv om det har vært oppe før! For meg ble det så inspirerende å bli minnet om at flere (kanskje de fleste?) av de som oppnår gode resultater på kuren, gjør det fordi de er nøyaktige og konsekvente.

Selv har jeg dessverre en tendens til å gradvis øke porsjonene og spise for mye av "tillatt" mat. Selv om jeg hele tiden er i ketose, går jeg ikke ned i vekt når jeg spiser for mye! Og i påsken har jeg lagt på meg …

Nå må det skje en skjerpings her! Har funnet ut av Jernia har tilbud på Soehnle husholdningsvekt fram til 9. mai (se kampanjeavisen deres).

Jeg vil begynne å veie maten så snart jeg får denne vekten i hus. Med nøyaktighet på 1 gram, må den vel være bra?

For å gjøre det lettvint går det vel an å sette f.eks. posen med mandelmel på vekten og så bare regne på differensen når jeg har tatt 2 ss mandelmel fra posen (i stedet for å legge det jeg bruker på vekten)?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg jerniatilbud.jpg (37,9 KB, 9 visninger)
__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:21   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Veier dere maten?

Løvetann: Jeg setter alltid fløten og det som jeg ikke bruker hele pakken av på vekta og trekker fra de grammene jeg faktisk bruker, blir mindre søl for min del iallefall

Eg kommer garantert til å veie ALT helt til jeg er ferdigslanket og fortsette med det til eg iallefall har holdt vekta ett år, da først tror eg at eg har såpass kontroll at eg kan ta ting litt mer på sparket

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 11:36   #10
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Veier dere maten?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Løvetann: Jeg setter alltid fløten og det som jeg ikke bruker hele pakken av på vekta og trekker fra de grammene jeg faktisk bruker, blir mindre søl for min del iallefall

Eg kommer garantert til å veie ALT helt til jeg er ferdigslanket og fortsette med det til eg iallefall har holdt vekta ett år, da først tror eg at eg har såpass kontroll at eg kan ta ting litt mer på sparket

Takk for tilbakemelding, Fungirl! Jeg har lenge strittet imot denne matveiingen, men nå er jeg motivert takket være dere på forumet her. Og når en kan spare sølet, er det lettere å gå i gang.

til alle sammen!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 13:07   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Veier dere maten?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Takk for tilbakemelding, Fungirl! Jeg har lenge strittet imot denne matveiingen, men nå er jeg motivert takket være dere på forumet her. Og når en kan spare sølet, er det lettere å gå i gang.

Bare hyggelig
Eg er faktisk avhengig av å veie maten, gir meg liksom en form for kontroll som føles godt

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-04-09, 08:24   #12
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Veier dere maten?

Jeg veide alt i starten men har slutte med det nå på de mest "vanlige" tingene. Skal jeg lage noe nytt med nye ingredienser måler jeg såklart

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvis du veier: Veier du før eller etter steking? Impulsiw Spørsmål og svar 6 18-09-08 17:32
Teller og veier dere alt? AltforStor Ketolysekuren 9 19-08-07 22:21
Veier dere dere med eller uten klær? Dolly Lavkarbo generelt 23 27-03-07 09:50
Mange av dere er på ville veier flap Lavkarbo generelt 75 29-01-06 05:33
Veier eller måler dere maten?? Tiril77 Lavkarbo generelt 14 10-01-05 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no