Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Huff, opp 800 gram

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-04-09, 10:42   #1
Kristiane
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Kristiane er på en erverdig vei

Huff, opp 800 gram

Jeg er i uke to på ketolysekuren, og trenger noen råd nå siden vekten går feil vei
Jeg har bok, kosttilskudd og er nøye på å ikke overstige antall karbohydrater. Jeg spiser masse proteiner i form av kjøtt, fisk og nesten grønt til alle måltider, drikker minst 2 liter vann og farris daglig. Stixene har vist at jeg har vært i sammenhengende ketose nå ca 1 uke.

Det jeg kan tenke meg som kan være årsak er følgende:

* drikker en del pepsi max.... dette fordi dette er min lille "trøst" mens kroppen ennå higer etter karbohydrater. Kan dette forårsake vektoppgang?

* jeg spiser ganske mye mat, har ikke oppnådd å få nedsatt sultfølelse ennå. Jeg kan fint spise 1-2 forholdsvis store koteletter feks.

Noen som "ser" med engang hva jeg gjør galt?

Tusen takk for svar!!

Kristiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frustrert ketolyse jeger :) Start på ketolyse 13.04.09: Ønsker gå ned 10 kg. Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 10:54   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Huff, opp 800 gram :(

Du skal ikke spise mere proteiner enn normalt såvidt jeg har forstått. Du skal erstatte energien fra potene og pastaen med fett, fettet gjør deg mett og minsker søtsuget ( på meg iallefall ).
Og har du gått opp 800g siden i går eller siden du begynte? Vekta kan jo variere mye fra uke til uke og noen går opp ved eggløsning eller mensen.
Og ellers er det nok lurt å prøve å kutte ut pepsien og drikke vann. Vann renser kroppen.

Sånn i første omgang, høres det ut som om du ikke får i deg nok fett altså. Du orker ikke å spise mye om du får i deg nok fett, da ender du bare opp med å bli stappmett...

Kanskje du skulle skrive opp hva du spiser i løpet av en dag?

Og ellers, to uker er ikke lenge, noen kan stå stille i noen uker før vekta rører på seg, og man kan minske i størelse selv om vekta ikke rikker seg, sjekk med et målebånd!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-04-09, 11:24   #3
Kristiane
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Kristiane er på en erverdig vei

Sv: Huff, opp 800 gram :(

Takk for svar

Joda jeg spiser mye fett, både i form av olje på salater, smør, fløte, rømme og fett gjennom kjøtt og fet fisk. Har lest meg fram til det samme som du skriver om fettets betydning
Ja siden du spør er de 800 gram på vekten blitt synlige på vekten idag. Jeg veier nok for ofte, men er ny i gamet- så bær over med meg. Jeg vil bare se at det går rett vei før jeg kan starte å veie feks en gang per
uke

Takk for motiverende ord, jeg kjente at jeg ble litt lettet her. Jeg får nok ta fram et målebånd

Mvh

Kristiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frustrert ketolyse jeger :) Start på ketolyse 13.04.09: Ønsker gå ned 10 kg. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Maks gram karbs pr 100 gram vare? ElenaS Ketolysekuren 2 05-02-08 13:47
Huff a meg, aldri mer Eplekjerne Ketolysekuren 6 13-12-07 19:46
Huff og hu, jeg sprakk i går... Nuppa Spørsmål og svar 5 18-11-06 10:32
Huff og huff Gir Generell diskusjon 9 26-11-04 23:59
Huff a meg;-( ayliah Vedvarende vekttap 21 18-03-04 10:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.