Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor lenge er dere i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-09, 21:55   #1
Sostråle
Medlem

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Sostråle er på en erverdig vei

Hvor lenge er dere i ketose?

Heisann

Jeg lurer på hvor lenge dere er i ketose, leser jo om 14 dager men har inntrykk av at noen går lengre?

En annen ting; drikker dere kaffe? Jeg tok meg en kaffelatte i dag med natrena, etter vel 1 uke uten kaffe. Skal si det satte fart på tarmen

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:57   #2
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge er dere i ketose?

Mener Torkil sier maks 6 måneder av gangen.... Men ikke sikker, spør Gerd

Gammel 11-05-09, 22:03   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Stemmer det nutte Og man kan være lengre, så lenge man er frisk,da anbefaler han å ta blodprøver osv

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:04   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Jeg er kaffekjerring delux
Men ikke melk i kaffen, mye karber og melkesukker.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:05   #5
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sannsynligvis i flere år om alt går bra Jeg følger Skaldeman og skal ned halve vekta mi...

Våre urforeldre var nok i ketose stort sett hele tiden de

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:40   #6
Bradypus Variegatus
Juniormedlem

Medlem siden: May 2009
Bradypus Variegatus er på en erverdig vei

Jeg ser ny ut, men jeg er egentlig ikke det altså
Jeg er den hjemvendte sønn, og har vandret i ørkenen en stund (mulig jeg blander bibelske historier )

Jeg mener å huske at jeg var i ketose i månedsvis, men etter ei uke eller noe sånt så driver jeg ikke og sjekker.
Bruker å gå tom for sticks relativt raskt, for det er så tilfredsstillende å se den lilla fargen (altså på målepinnen, ikke væsken).
Etter den lille innkjøringsperioden bruker jeg vekta og kroppen til å se om jeg er på riktig vei.
Regner med at kroppen sier fra hvis vi gjør noe den ikke liker.

Drikker veldig mye kaffe, det er én ting jeg ikke har tenkt å slutte med.
Av og til blir det så mye at jeg går rundt og lukter som en pose Friele
Kaffe og vann (men ingenting annet) drikker jeg. Jeg brukte å drikke te, men da helst med søtning.
Nå virker det ikke som jeg takler søtningsmiddel så bra lengre (blir kvalm og uvel), så da er det kaffe i stedet.

Når jeg tenker meg om, er det ikke så ille at jeg lukter kaffe.
Jeg er glad i brokkoli og ost og fisk, så det er like greit at jeg ikke lukter DET i stedet.
Aaaah, ok, det hender at tærne lukter parmesan, men nå kan jeg ikke dele mer med dere

PS beklager at jeg skriver så mye, ser de fleste fatter seg i korthet.
Jeg kunne jo ha svart:
"Jeg går lengre enn fjorten dager og ja jeg drikker kaffe." og ferdig med det.
Men neeeeida, jeg måtte begynne å plapre i vei.
Tror jeg må lage journal eller blogg eller hva det nå heter.
Jeg bor alene, skjønner dere, så jeg har ingen å snakke med

Bradypus Variegatus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:45   #7
fjanni
Seniormedlem

fjanni sin avatar

Medlem siden: May 2008
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

jeg drikker masse kaffi, og jeg har til og med fløte i! hoho!!! ellers har jeg vært i ketose alt fra 2 dager til 4 mnd. hehe.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:47   #8
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Du får lage deg på blogg og journal du Bradypus

Ts har atkins som kostholdsfilosofi, så det er vel derfor det er snakk om 14 dagers ketose. Sostråle, man skal være i ketose ganske lenge, i fase to skal du følge stigen opp til der hvor du kan holde deg i ketose, og gå ned i vekt.

Gammel 11-05-09, 22:49   #9
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Og ja, kaffe, det drikker jeg hver dag, og jeg blir aldri løs i magen av det og går ikke ut av ketose nei.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:08   #10
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Du får lage deg på blogg og journal du Bradypus

Ja gjør det

Har planer om å være i ketose i mange uker. Jeg tåler kaffe dåligere når jeg er i ketose, blir urolig av den. Drikker heller urtete.

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 23:15   #11
Perdita
Seniormedlem

Perdita sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Hehe, jeg må innrømme at jeg bryr meg fint lite, men jeg merker jo på ånden at ketosen er der ganske stor del av tiden. Nå har jeg vendt meg til ånden, jeg tror bare det er jeg som merker det (og kjæresten men han er også i ketose). Jeg syns ikke det er viktig å henge seg opp i det, men jeg trives jo på et ketogent kosthold, og har ingen planer om å endre på det.

Jeg drikker latte i blandt jeg, selv om det er en del karber i den. Jeg prøver å begrense det, men melkeprodukter funker fint for meg. Fløte er jo litt bedre enn melk i kaffen da. I dag drakk jeg en frappè på en kaffebar i oslo, det var espresso med knust is i tilsatt fløte, skikkelig nam nam!

Jeg tror jo hver må finne ut hva som funker og hvilke kompromiss man lan leve med, og så se hva vekten sier. Søtstoff funker for eksempel ikke for meg, jeg var i ketose men gikk ikke ned et gram, mens latte og til og med et og annet glass med melk ikke er noe problem for meg, for andre er det annerledes.

Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 00:29   #12
Skautrollet
Medlem

Skautrollet sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 60
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Jeg har hatt noen små sprekker, men stort sett vært i ketose siden januar.
Elsker følelsen av å komme tilbake i ketose etter en sprekk, får masse energi både fysisk og mentalt. Nesten litt manisk... som ved fullmåne...Kanskje er jeg ekstra heldig og kommer raskt tilbake i ketose, aldri mer enn 12 timer etter utskeielsen?

Gammel 12-05-09, 00:32   #13
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Bradypus Variegatus, her.

Jeg ser ny ut, men jeg er egentlig ikke det altså
Jeg er den hjemvendte sønn, og har vandret i ørkenen en stund (mulig jeg blander bibelske historier )

Synes jeg kjenner igjen måten du skriver på.
Hvis du er den jeg tror, så har jeg savnet deg her inne.
Og er du ikke den jeg tror, så er det hyggelig at du er her uansett.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 07:59   #14
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Sostråle, her.

Heisann

Jeg lurer på hvor lenge dere er i ketose, leser jo om 14 dager men har inntrykk av at noen går lengre?

En annen ting; drikker dere kaffe? Jeg tok meg en kaffelatte i dag med natrena, etter vel 1 uke uten kaffe. Skal si det satte fart på tarmen

Det er en liten overdrivelse at jeg var i ketose konstant fra jan. 2006 - juli 2007, men i den perioden gikk jeg ned i vekt og forsøkte å være i ketose hele tiden, men klarte det ikke alltid.
Det hendte jeg sprakk litt, spiste for mye karbo, og det hendte jeg sprak skikkelig og ramlet laaaangt ut av ketosen, som i julen 06/årskiftet 07.

Jeg drikker kaffe, men må begrense meg, tåler ikke for mye av det. Vektnedgang går tregere med for mye kaffe, og jeg hovner opp i kroppen. Hvis jeg samtidig beveger meg dårlig blir den negative effekten enda verre.
Sjekk effekten på meg av mye kaffe og lite mosjon her:
http://lenabeatrice.net/generelt/her-skal-dere-fa-se/
Pleier å ha litt fløte i kaffen :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 13:52   #15
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Jeg går inn og ut av ketose hele tiden.

Kaffe ja. Ikke en dag uten kaffe, og det går som regel hvertfall 4-5 kopper om adgen.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge steker dere pizzaen som det står oppskrift på på bakemix-pakken? MoaMoa Ketolysekuren 2 27-10-08 13:14
Hvor lang tid brukte dere på å komme i ketose? annabanana Ketolysekuren 14 25-03-08 20:04
Hvor lenge i ketose? supha Ketolysekuren 13 05-03-08 09:28
Lenge til Ketose? Murmeline Ketolysekuren 4 28-08-07 21:17
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.