Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hjelp, hva spiser jeg når jeg ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-06-09, 17:21   #1
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Kristiansand
Tagimpo er på en erverdig vei

Hjelp, hva spiser jeg når jeg ...

Har gått snart ei uke på Ketolysekuren..
Jeg er veldig mye ute i bilen på dagtid og blir fort sulten og trenger no å småspise, men klarer ikke finne noe så det ender hver dag med kylling lår e.l noe jeg er ganske lei av..

Noen som har tips?

Og gjerne kveldskos mat/snacks ?

Ps: Hvis du er på ketolysekuren, ikke gå inn i en matbutikk når du er sulten! Holdt bokstavelig talt på å sprekke i dag! ;/ hehe

Tagimpo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:34   #2
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, hva spiser jeg når jeg...

Småspising og lavkarbokur høres liksom litt rart ut... Spiser du skikkelige måltider med godt med fett? De fleste som går på Ketolyse behøver ikke å småspise mellom måltidene, siden måltidene er så næringsmettede.

Alternativet må vel kanskje å ta med niste hjemmefra. Lapper med godt pålegg eller noe sånt. En pose med nøtter?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:44   #3
Mistral
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, hva spiser jeg når jeg ...

Paranøtter og Babybel (ost) er fast inventar i kontorskuffen min.

Eller hva med påleggsskinke, hardkokte egg og majones, eller en ferdigblandet tunfisksalat?

Det er også viktig å kjenne etter om man faktisk er sulten, eller om man bare har lyst på noe godt...

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 12:11   #4
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Sv: Hjelp, hva spiser jeg når jeg...

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Småspising og lavkarbokur høres liksom litt rart ut... Spiser du skikkelige måltider med godt med fett? De fleste som går på Ketolyse behøver ikke å småspise mellom måltidene, siden måltidene er så næringsmettede.

Alternativet må vel kanskje å ta med niste hjemmefra. Lapper med godt pålegg eller noe sånt. En pose med nøtter?

Hehe, det høres nok litt rart ut ja Jeg spiser skikkelige måltider med godt med fett. Jeg har bare av utrolig stor vane å spise mellom måltider, og mister alltid metthetsfølelsen utrolig fort.
Om jeg f.eks er ute å kjører sammen med noen som gjerne vil på McDonalds osv. så er det så utrolig fristende at jeg glemmer hele metthetsfølelsen og bare tenker på at jeg kunne tenke meg en sånn BigMAc! hehehe

Men kan man spise LAPPER? er ikke det fult av karbohydrater??

Gammel 14-06-09, 12:16   #5
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Det er også viktig å kjenne etter om man faktisk er sulten, eller om man bare har lyst på noe godt...[/quote]

Er nok at man bare har lyst på noe godt

Gammel 14-06-09, 12:45   #6
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Det er nok ment lavkarbolapper Flere oppskrifter på forumet.

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 13:05   #7
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Jeg liker Isets egg i skinke-frakk, lett å lage mange i en muffinsform og veldig greitt å ta med til et mellommåltid/ lunsj osv.
http://forum.lavkarbo.no/showthread....371#post729371

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 15:28   #8
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Jeg begynner etter hvert å bli flink til å spise noe slags kjøttpålegg rullet i en eller annen sort ferdig skivet ost mens jeg kjører. Noen få cherrytomater er greit følge(ta ut av boksen de du skal spise og putt esken i bagasjerommet, lett å spise for mange)

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 15:47   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Skinkesteik er en klassiker. Og avocado.

Gammel 15-06-09, 11:44   #10
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Jeg ville i første omgang fokusert på å IKKE småspise. Når du selv sier at det er fordi du bare er fysen liksom
Kveldskosen også.
Det kan fort føre til at du ikke går ned i vekt, og at du holder på uvaner som du hadde før

Gammel 15-06-09, 12:26   #11
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

"Mellommåltider er for sukkerspisere" sier Skaldeman. Og han har helt rett i det. Småspising er bare en vane, tror jeg.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 12:45   #12
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Uvane

Gammel 17-06-09, 20:11   #13
Tagimpo
Medlem

Tagimpo sin avatar

Er nok en uvane ja
Spiser så jeg blir mett nå, og det funker.. Det hjelper å hele tiden ha noe å drikke faktisk.. som 7up Free f.eks..

Gammel 17-06-09, 23:06   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tagimpo, her.

Er nok en uvane ja
Spiser så jeg blir mett nå, og det funker.. Det hjelper å hele tiden ha noe å drikke faktisk.. som 7up Free f.eks..

Er ikke det å erstatte en uvane med en annen? Vann er og blir det beste å drikke

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02
Trenger hjelp. Hvordan regne ut kh innholdet i maten man spiser? mamita30 Ketolysekuren 2 30-01-09 11:42
Hva spiser du til jul ? nøtta Livets lyse side 38 29-10-06 01:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.