Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man gå på denne dietten hvis man ikke tåler egg?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-07-09, 10:54   #1
Gmes
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2005
Gmes er på en erverdig vei

Kan man gå på denne dietten hvis man ikke tåler egg?

Man ikke tåler Egg. blir det vanskelig??

Gmes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 11:36   #2
matitt
Medlem

matitt sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 47
matitt er ny på veien

Sv: Kan man gå på denne dietten vist..

hmmmmm..rart at du skulle spørre om det! Samboeren min har i dag nemlig funnet ut at han har lyst å joine meg på lavkarbokuren. Men han tåler ikke egg! Så jeg har sagt at det nok kan bli en utfordring for ham. Det er mye lettere når man kan spise egg, men det er ikke umulig å klare seg uten egg heller. Da må man bare væer ENDA mer fantasifull, antar jeg!

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 12:12   #3
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Det går helt fint uten egg.
Aldri spist så mye egg jeg, eneste er til bacon.

Er det til de vanlige "brødmåltidene" dere tenker det blir vanskelig?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 12:32   #4
matitt
Medlem

matitt sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 47
matitt er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Det går helt fint uten egg.
Aldri spist så mye egg jeg, eneste er til bacon.

Er det til de vanlige "brødmåltidene" dere tenker det blir vanskelig?

Ja det er jo lett å lage speilegg til frokost, og det er jo også veldig mange av oppskriftene her inne som er basert på egg. Men det blir vel bare til at man må satse mer på rent kjøtt og grønnsaker i stedet

matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 12:47   #5
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

rent kjøtt og grønnsaker er det beste. Brøderstatninger og kaker er vel også de oppskriftene som inneholder mye egg.
Mye bedre å holde seg de uansett om man tåler egg eller ikke

Jeg tenker at kyllinglår er genialt, greit i farta og du får tak i ett i alle butikker

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 12:57   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan man gå på denne dietten hvis man ikke tåler egg?

Klart du kan! Jeg spiser forsåvidt en hel del egg, fordi det er enkelt og billig, men jeg tror kanskje jeg lager erstatningsprodukter som brød og lapper o.l hvert jubelår, så jeg hadde ikke hatt store problemer med å ikke spise egg. Du har jo alt av kjøtt, -fisk og kylling, fete meieriprodukter om du tåler det, et kjempearsenal av grønnsaker (stort sett alt som vokser over jorden inkludert løk), så det er mye å velge mellom bortsett fra egg. Er du allergisk, så er det vel ikke en matvare du har forholdt deg til i hverdagen før heller
Lykke til!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er leggkramper vanlig på denne dietten? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 19 03-12-07 10:59
Hva hvis man ikke tåler lav karb? lillekine Ketolysekuren 6 17-07-07 22:12
I love Torkil... som skrev bok om denne dietten Humle Ketolysekuren 9 05-06-07 12:40
Går jeg ned på denne dietten? artica Lavkarbo generelt 26 11-04-07 15:40
Kortversjonen av denne dietten? mofe Optimal Ernæring 6 22-01-06 19:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.