Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Brød (nybegynnerspm egentlig)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-08-09, 17:06   #1
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 39
Supramundane er på en erverdig vei

Brød (nybegynnerspm egentlig)

Jeg har lest om Fedon sine brød, og lurer - kan jeg egentlig spise LITT fedonbrød selv om jeg skal følge ketolysekuren? Er det greit så lenge jeg har kontroll på karbohydratene?

Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:24   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Brød (nybegynnerspm egentlig)

I utgangspunktet skal alle karbene( i hvert fall de aller fleste) komme fra grønnsaker som vokser over jorden, egg, smør, ost og fløte.

Vi velger alle litt forskjellig, og om du bare holder deg innenfor karbohydratgrensen, så kan det være ok!

MEN, ganske mange opplever alle typer brød/brøderstatninger som partystoppere!!!

Gammel 09-08-09, 17:27   #3
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Kan vel egentlig spise litt av de fleste ting, men for å sette det litt på spissen.. spiser du et kakestykke til frokost, og det inneholder 20 g karber, da blir det ikke mer mat den dagen
Med andre ord - har du karbene under kontroll, og får i deg det kroppen din har behov for av mat i løpet av dagen, så vil jeg tro det er fritt fram
Vet ærlig talt ikke hva et fedon-brød inneholder av karber, men slik ser jeg på det

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 17:30   #4
Ivory
Seniormedlem

Ivory sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Og ja, selvfølgelig reagerer vi alle forskjellig og noe kan stoppe vektnedgang hos noen

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 10:35   #5
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Ja, jeg har forstått at fedonbrødet kan inneholde en del karber da..

Men alt koker vel ned til at jeg må komme meg i ketose (har fått mellomste rosa utslag på stix), og så kan prøve litt frem og tilbake? Jeg tenker at bare ett knekkebrød om dagen hadde gjort veldig godt for motivasjonen.

Gammel 10-08-09, 10:37   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Har du fått utslag på stiksen, er du i ketose!

Graden av ketose har ikke noe å si. Om du får mørkeste utslag kan det også bety at du drikker for lite vann, rett og slett!

Sist redigert av Kitt : 10-08-09 kl 20:03.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-08-09, 18:55   #7
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Oi! Så artig da! Jeg trodde man måttek komme seg på mørkelilla?

Jeg har forresten baket det proteinbrødet som står på bakemix-boksen til Ketolyse - og det var jo alldeles nydelig! 1 karbo per skive, og massssse deilig pålegg. Jeg gir meg ende over - at det går an å kose seg så innmari mye på kur!

Gammel 10-08-09, 20:05   #8
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supramundane, her.

Oi! Så artig da! Jeg trodde man måttek komme seg på mørkelilla?

Jeg har forresten baket det proteinbrødet som står på bakemix-boksen til Ketolyse - og det var jo alldeles nydelig! 1 karbo per skive, og massssse deilig pålegg. Jeg gir meg ende over - at det går an å kose seg så innmari mye på kur!

Utslag er utslag!!!

Ja, tenk at man kan meske seg med masssssse god mat, aldri være sulten og likevel gå ned i vekt!
Ganske så fantastisk, spør du meg!

Gammel 10-08-09, 22:47   #9
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Jeg tror jeg må ha gjort noe feil, for i kveld fikk jeg ikke utslag.. Jeg vet jeg ikke har spist for mange karbohydrater, det har jeg vært veldig nøye med.. Kan det være at jeg ikke har spist nok fett da eller?

Gammel 10-08-09, 23:43   #10
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvis du skal leve ketolyse "etter boka" så kan du ikke spise fedon-brød. På lavkarbo generellt kan du spise litt av det, men da er det som sagt ikke ketolyse
Og et veldig godt tips er å holde seg unna slike erstatninger i de to første ukene for å få ut all "dritten" fra kroppen.

Gammel 10-08-09, 23:48   #11
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Nei akkurat fedonbrød er helt OK, erstatningen var mer enn bra nok. Jeg ble bare så usikker på alt når jeg falt ut av ketose så fort.

Hvordan har dere andre gått frem i starten?

Gammel 11-08-09, 00:11   #12
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Har du gjort alt riktig, er det ikke sikkert du har falt ut selv om du ikke får utslag!
Selv får jeg ikke utslag de siste dagene før mensen, feks.

Gammel 11-08-09, 10:54   #13
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Jeg testet en time etter jeg spiste kveldsmat i går (to kokte egg med meierismør og majones), og da var den mørkere rosa enn den noen sinne har vært! Ikke rart jeg blir forvirret når fargen endrer seg i løpet av en halv kveld!

Gammel 11-08-09, 11:14   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supramundane, her.

Jeg testet en time etter jeg spiste kveldsmat i går (to kokte egg med meierismør og majones), og da var den mørkere rosa enn den noen sinne har vært! Ikke rart jeg blir forvirret når fargen endrer seg i løpet av en halv kveld!

En time etter maten er det nok fortsatt for mye rester av den igjen i kroppen. For mest mulig korrekt måling bør det gjøres et par timer etter siste måltid på kvelden.

Gammel 11-08-09, 13:33   #15
Supramundane
Medlem

Supramundane sin avatar

Varer ketosen utover hele natten etter man har spist? Jeg er litt usikker på hvordan det fungerer. Sånn at hvis jeg spiser 21, og måler rundt midnatt, så er det et riktig resultat?

Gammel 11-08-09, 13:38   #16
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Ketosen varer hele døgnet
Det blir rett da ja, i elleve-tolv tida

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er egentlig RYP? mofe Trening 2 01-12-08 16:53
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Et par nybegynnerspm. til Søster Spørsmål og svar 2 03-05-08 18:48
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.