Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

HJELP meg litt dere erfarne damer og herrer

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-09-09, 22:26   #1
Jannicke
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Jannicke er på en erverdig vei

HJELP meg litt dere erfarne damer og herrer

Nå jar panikken grepet tak her hos meg.
Veide 113,8 i går morres, og 114,42 i dag.
Kjenner at jeg får panikk.

Skriver opp ett par dagers meny her, og setter vanvittig stor pris på tilbakemeldinger!!

20 sept:
Frokost
: Omelett av 2 egg, 0,5 dl fløte, smør, 15 gr paprika, 15 gr løk, Totalt 1,9 karber.
Lunch: 4 stk Fløtepannekaker ca 0,7 dl pr øse, bacon, Totalt ca 4 karber
Middag: Solskinnsgryte, 50% av gryta gir 10 karber, 100 gr kinakål, totalt 11,8 gram karber.
Totalt i hele går: 17,7 karber.

21 september:
Frokost: Omelett med 2 egg, 15 gr løk, 15 gr paprika, o,5 gr fløte, smør.
Totalt 1,9 karber.
Lunch: Eggerøre av 3 egg, og 100 gr bogskinke, Totalt 4.5 gram karbhydrater
Middag: Kjøttdeig gryte med ost - fløtekokte brokkoli og blomkål
Totalt karbo; 3,6 karber
Kveldskos; Osteskiver.
40 gr paranøtter

Totalt hele dagen;
CA 10 carohydrat.

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:34   #2
Bæret
Medlem

Bæret sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: HJELP meg litt dere erfarne damer og herrer

Venter du mens kanskje?

Mye fløte?

Ellers er det jo mye mat da, kanskje litt dumt å si det for ingen er jo like.

Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:35   #3
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

vekten går opp og ned, det er ikke noe umormalt... er best og bare veie seg en gang i uken, det vil jo alltid være svigninger i vekten..

Bare til å ta tiden til rådighet

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:37   #4
Kin
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Kin er på en erverdig vei

Slettet - jeg leste ikke godt nok.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:43   #5
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Det er ikke unormalt at vekta svinger fra dag til dag. Har du for eksempel spist mye salt mat så kan det binde vann i kroppen. I tillegg så er det flere som opplever å gå opp i vekt rundt eggløsning og mens. Dette er noen av grunnene til at man ikke anbefaler å veie seg hver dag, da enkelte blir stressa av veieresultatet og stress er den verste partystopperen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 00:04   #6
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Torkil anbefaler salat hver dag for å få i seg nok ulike vitaminer og mineraler. Det er det eneste jeg har å utsette på menyet din - uten at jeg har veldig peiling. Kinakål er liksom ikke veldig næringsrikt...

Ellers husker jeg fra min tid som veier (har ikke vekt her i USA) at jeg fort svinger med 2 kilo etter hvor mye vann jeg har i kroppen og når jeg sist spiste.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 00:29   #7
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Nå jar panikken grepet tak her hos meg.
Veide 113,8 i går morres, og 114,42 i dag.
Kjenner at jeg får panikk.

Ingen grunn til panikk, kjære deg! Ro ned og kikk litt rundt på forumet, bla.a. finner du kanskje litt trøst og gode råd i denne tråden.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 06:36   #8
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

vei deg en gang i uken.bare! hvor mye vann du har i kroppen spørt fra dag til dag.

og desuten legger du ikke på deg nesten 1kilo fett på en dag.. ca umulig på ketolyse! men hvor mye fett spiser du da? når du steker i smør og sån?

jeg går opp hvis jeg foreksempel koker eggene isteden for og mose det med smør.

Gammel 23-09-09, 11:40   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Stress og panikk hjelper i alle fall ikke . Jeg kan gå opp en hel kilo fra den ene dagen til den andre, så om du ikke klarer å holde deg unna vekta hver dag, så ta i det minste ikke mer enn de tallene du ser på én fast dag i uka som god fisk!
Jeg veier meg titt og ofte. Det kan være hver dag, eller et par ganger i uka, eller flere ganger om dagen. Men det er kun på torsdag jeg virkelig ser på tallet, og sammenligner med andre torsdagsveiinger. De andre veiingene er mer "for moro skyld".

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 11:44   #10
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Stress og panikk hjelper i alle fall ikke . Jeg kan gå opp en hel kilo fra den ene dagen til den andre, så om du ikke klarer å holde deg unna vekta hver dag, så ta i det minste ikke mer enn de tallene du ser på én fast dag i uka som god fisk!
Jeg veier meg titt og ofte. Det kan være hver dag, eller et par ganger i uka, eller flere ganger om dagen. Men det er kun på torsdag jeg virkelig ser på tallet, og sammenligner med andre torsdagsveiinger. De andre veiingene er mer "for moro skyld".

Signerer!

Gammel 23-09-09, 13:02   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Enig med Photo, stress gjør det bare værre!

Og jeg veit noen mener man skal veie seg hver dag for å kunne korrigere kosten raskere, men det fungerer nok bedre for menn enn for damer. Vi har syklus og sånn å forholde oss til i tillegg. Så vei gjerne flere ganger i uka, men la ikke den daglige veiinga være gjeldende, kun en gang pr uke.

Gammel 23-09-09, 13:08   #12
Jannicke
Medlem

Kjære dere, jeg vet at jeg ikke bør veie meg hver dag....men jeg greier ikke la være..... gikk på i dag igjen, 200 gr opp.....

forige onsdag veide jeg 113,6 og i dag 114,4.........

Det er vanvittig frustreernde, for mannen spiser det samme omtrent som meg, litt mer paprika og løk på han for han skal jo ha 20 og ikke 15 karber, men ellers veldig likt, og han går NED.
Han sto stille i en liten uke, men nå går han ned igjen- Og jeg bare OPP.......... Blir så fortvilt.

JEg vet stress ikke hjelper, og jeg leser det her inne, men det hjelper hvist ikke, stresser og blir lei meg alikevell......

Jeg er så vant med at når det blir slik, da må vi kytte på fett og kcalorier, og ialefall ikke bruke ost, eller fløte, eller smør, eller noe......det er jo gammel inngrodd lærdom.
Så fet mat vokser i munnen min når jeg tenker på vekta som går opp, og jeg får tanker som at ketolysekuren bare er humbug......

Var på legekontoret for å ta noen blodprøver og B12 i dag, fastende, og måtte innom butikken på vei hjem. Var jo fastende og sååå sulten, hadde dette vert før ketolyse hadde jeg nok kjøpt en pose eventyrsjokolade, eller ett par tre center ruller, noen donuts, bare for å ha i bilen på vie hjem......
-Men jeg kjøpte bare en brus, pepsi max........

Så hjem og spise lunsj: 1/2 kylling, 100 gr kinakål, og 30 gr martin ferder selskapsdressing.....

Kjenner jeg er såååå redd for at dette også skal gå til H*#%&*E

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:21   #13
fett å være slank
Juniormedlem

fett å være slank er på en erverdig vei

Jeg er av samme "gammeldags" oppfattelse at fett ikke er bra for oss..
Har den "tradisjonelle" energifordelingen på plass, men lurer på hvordan den bør være når man er på ketolyse?
fett:??
karbohydrat:??
protein:??

Kan være at det står i en annen tråd, men har søkt og søkt og fant ingenting om det

fett å være slank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:24   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

fett: 75%
karbohydrat:5%
protein:20%

Av energiinntaker pr dag. Altså ikke i gram, men i prosent

Bruk f.eks Diett.no for å finne foredlinga.

Gammel 23-09-09, 14:58   #15
fett å være slank
Juniormedlem

fett å være slank er på en erverdig vei

Tusen tusen takk for hjelpen, så er det jo bare å komme i gang

fett å være slank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 15:57   #16
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

Kjære dere, jeg vet at jeg ikke bør veie meg hver dag....men jeg greier ikke la være..... gikk på i dag igjen, 200 gr opp.....

forige onsdag veide jeg 113,6 og i dag 114,4.........

Det er vanvittig frustreernde, for mannen spiser det samme omtrent som meg, litt mer paprika og løk på han for han skal jo ha 20 og ikke 15 karber, men ellers veldig likt, og han går NED.
Han sto stille i en liten uke, men nå går han ned igjen- Og jeg bare OPP.......... Blir så fortvilt.

JEg vet stress ikke hjelper, og jeg leser det her inne, men det hjelper hvist ikke, stresser og blir lei meg alikevell......

Jeg er så vant med at når det blir slik, da må vi kytte på fett og kcalorier, og ialefall ikke bruke ost, eller fløte, eller smør, eller noe......det er jo gammel inngrodd lærdom.
Så fet mat vokser i munnen min når jeg tenker på vekta som går opp, og jeg får tanker som at ketolysekuren bare er humbug......

Var på legekontoret for å ta noen blodprøver og B12 i dag, fastende, og måtte innom butikken på vei hjem. Var jo fastende og sååå sulten, hadde dette vert før ketolyse hadde jeg nok kjøpt en pose eventyrsjokolade, eller ett par tre center ruller, noen donuts, bare for å ha i bilen på vie hjem......
-Men jeg kjøpte bare en brus, pepsi max........

Så hjem og spise lunsj: 1/2 kylling, 100 gr kinakål, og 30 gr martin ferder selskapsdressing.....

Kjenner jeg er såååå redd for at dette også skal gå til H*#%&*E

er du relatift svak? dette er ikke en fornerming, men kansje du kan ha økt i muskelmasse, who knows.. men kansje 0,8 kilo muskler på en uke er litt mye da.. men ... martin feder selkskapsdressing? den er vel ful av sukker og har høy GI?

Gammel 23-09-09, 17:19   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Du mente ikke Fader Martin-dressing, da? Den er i tilfelle meget lavkarbovennlig, og sukkerfri

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 17:26   #18
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

Du mente ikke Fader Martin-dressing, da? Den er i tilfelle meget lavkarbovennlig, og sukkerfri

virkelig?

selges den på vanlige butikker?

Gammel 23-09-09, 18:31   #19
Jannicke
Medlem

Joooo, det er denne jeg mente.....

Og Sunnhetmedsirup, jo jeg er nok temmelig svak....

Huff.

Gammel 23-09-09, 18:35   #20
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

Joooo, det er denne jeg mente.....

Og Sunnhetmedsirup, jo jeg er nok temmelig svak....

Huff.

jeg kan godt si selv jeg merker jeg har nok økt i muskelmasse, for jeg er sterkere nå en før! (og ikke bare pga den ekstra energien)

du kan jo ha gjort det, da!

Gammel 23-09-09, 19:19   #21
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Du får kjøpt den på mega, eurospar og slike butikker iallefall. Rema har tatt den ut av sortimentet.
Kiwi har den også

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 19:43   #22
Svima
Medlem

Svima sin avatar

Svima er ny på veien

Hei på dere
Jeg er helt ny i dette gemet, og det jeg sliter mest med er fettet.
Grunnen er vel 1,5 år på Grethe Roede, og kaloritelling. Jeg er møkka lei telling, så mye går på "sunn" fornuft.
Vet noen om en karbo. teller?
Kan jeg gå inn et sted å taste inn det jeg spiser, for så at dette blir regnet ut?

Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 20:11   #23
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Svima, her.

Kan jeg gå inn et sted å taste inn det jeg spiser, for så at dette blir regnet ut?

www.diett.no

Gammel 24-09-09, 07:12   #24
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Svima, her.

Hei på dere
Jeg er helt ny i dette gemet, og det jeg sliter mest med er fettet.
Grunnen er vel 1,5 år på Grethe Roede, og kaloritelling. Jeg er møkka lei telling, så mye går på "sunn" fornuft.

ikke mye sunn fornuft og vitenskap i hu dama der, for og være litt spydig..

Gammel 24-09-09, 08:20   #25
Svima
Medlem

Svima sin avatar

Svima er ny på veien

Takk for det.
Ha en fin dag du og.

Svima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå trenger jeg hjelp av dere erfarne lavkarboere candyland Lavkarbo generelt 7 11-07-09 20:53
Snille kloke damer: Kan dere hjelpe meg litt? Usikker på om jeg gjør rett ... Pastajunkie Spørsmål og svar 9 07-05-09 16:31
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger råd / hjelp av dere erfarne! litajenta Lavkarbo generelt 14 09-06-04 23:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.