Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Besseggen?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-08-09, 17:18   #1
malleleo
Medlem

malleleo sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 37
malleleo er på en erverdig vei

Besseggen?

noen overvektige som har gått dit?

planen er at jeg skal gå dit 5 septembe med noen venninner. men jeg vet ikke om kroppen formen tillater det! veier jo per i dag 113,5 kg og har egentlig et ganske rolig liv da jeg er i mammaperm. har gått lange turer hver dag siden mandag, for jeg fikk vite det på søndag, og har så lyst til å bli med.

turene jeg går nå varierer med 1-3 timer, en er opp et lite fjell med masse pesing og korte pauser....

er så i tvil

Gammel 23-08-09, 08:11   #2
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Besseggen?

Jeg gikk Besseggen for ti år siden. Har gått mye i Jotunheimen fra hytte til hytte.
Du skal være i normal god form for å gå den, for det er myyyyye oppover og myyye nedover. Det siste kan være en vel så stor belastning tenker jeg, for knærne dine. Du må også "klatre" litt i fjellveggen.
Turen tar mellom 6 og 8 timer...Hvorav minst 3 timer opp, 2 timer bortover i steinrøysa og 1 - 1 1/2 time nedover.

Jeg tror jeg vil anbefale deg å la den turen være. Pga knærne.

Det du kan gjøre er jo å bli med, så kan du gå stien langs vannet. Den er kjedelig i forhold, men da kan du jo være med på turen og ta båten frem eller tilbake med vennene dine. Mange går stien langs vannet og Den turen tar ca 4 timer i flatt terreng, mener jeg å huske. Har gått den og.

God tur!

.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 10:23   #3
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Jeg gikk beseggen for noen år siden. Jeg var ikke i spesielt god form (heller mer mot dårlig form), og overvektig (men var nok noe mindre enn du er nå). Jeg klarte den turen kjempefint.

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 23:16   #4
malleleo
Medlem

malleleo sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 37
malleleo er på en erverdig vei

takk for svar!
begynner å kjenne d i knærne, bare på vanlige turer.. har vært tung for lenge
god ide med stien rundt da.. får se.. synes d er ganske flaut egentlig... men vennene mine er jo i mye bedre form enn meg og veier 40-50 kg mindre så, sier seg selv hvem som blir hengende etter

Gammel 24-08-09, 10:38   #5
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det er ikke flaut å ta hensyn til helsa si

Har du ondt i knærne nå, så syns jeg IKKE du skal gå Besseggen. Kjedelig å måtte bli hentet i tilfelle, for det er en tung tur for utrente, med all den opp og ikke minst nedstigningen. Mange går også langs vannet, av forskjellige grunner...været feks.eller fordi de ikke ønsker/klarer over Eggen.

Jeg syns det er flott at du har bestemt deg for å endre kosthold med tanke på bedre helse. Gjør det du syns er best for kroppen din i år...og kanskje neste gang er du i superform til å bli med på flere turer.

Lykke til

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.