Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan reagere på ketolyse

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-08-09, 19:31   #1
lille74
Medlem

lille74 sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Trøndelag
Alder: 50
lille74 er på en erverdig vei

Hvordan reagere på ketolyse

Dette er egentlig et spørsmål til Torkil, men muligens av intresse for flere enn meg.
Jeg lurer litt på hvordan forskjellige reagere på ketolyse. hvorfor jeg feks ( som ikke har nitelt karbohydrater, bare sånn ca, har gått ned, mens andre som har nitelt går ned saktere enn meg ol)
Legen min måtte nå bøye seg i støvet, jeg har gått ned snart 9 kg på 1,5 månde. og er kanon fornøyd. jeg har hatt en del problemer med magen før, diare oppakst luft ol. Men det er alt borte. ( kremt, vel når jeg ikke eter for mye egg , men jeg lærer).
Og jeg har et stabilt blodsukker på 4,5 om morran før mat. ( ikke spist noe særlig sukker siden i slutten av juli) og det er iflg legen veldig bra - til at jeg har vært i ferd med og få diagnosen diabetes. ( men merkelig nok ikke type 2 som jeg trodde, men type 1 - ikke spør hvorfor, jeg krangla med legen om dette, men han sa at en blod prøve viste at jeg var i ferd med og utvikle type 1).
Men iallefall dette har funka og jeg er i god form og har faktisk fått høre av ei vennine og flere på jobb at jeg er blitt tynnere....... og det er litt ok å høre.
Jeg skulle bare starta mye FØR....men har nå iallefall starta.....*jippi*

God søndag alle sammen.

090709 - 110310-23,7 kg
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27309
lille74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-09, 21:59   #2
Bixen
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Alder: 43
Bixen er på en erverdig vei

Sv: hvordan reagere på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av lille74, her.

Dette er egentlig et spørsmål til Torkil, men muligens av intresse for flere enn meg.
Jeg lurer litt på hvordan forskjellige reagere på ketolyse. hvorfor jeg feks ( som ikke har nitelt karbohydrater, bare sånn ca, har gått ned, mens andre som har nitelt går ned saktere enn meg ol)
Legen min måtte nå bøye seg i støvet, jeg har gått ned snart 9 kg på 1,5 månde. og er kanon fornøyd. jeg har hatt en del problemer med magen før, diare oppakst luft ol. Men det er alt borte. ( kremt, vel når jeg ikke eter for mye egg , men jeg lærer).
Og jeg har et stabilt blodsukker på 4,5 om morran før mat. ( ikke spist noe særlig sukker siden i slutten av juli) og det er iflg legen veldig bra - til at jeg har vært i ferd med og få diagnosen diabetes. ( men merkelig nok ikke type 2 som jeg trodde, men type 1 - ikke spør hvorfor, jeg krangla med legen om dette, men han sa at en blod prøve viste at jeg var i ferd med og utvikle type 1).
Men iallefall dette har funka og jeg er i god form og har faktisk fått høre av ei vennine og flere på jobb at jeg er blitt tynnere....... og det er litt ok å høre.
Jeg skulle bare starta mye FØR....men har nå iallefall starta.....*jippi*

God søndag alle sammen.

Generelt er det vel sånn at jo mer man veier dess fortere går man ned i vekt, og at menn går fortere ned enn damer. Men dette er selvsagt ingen absolutt regel. En bekjent av meg teller ikke karber, men kutter ned på inntaket; spiser f.eks. 1 potet til middagen i stedetfor 2 osv. Hun går da ned 0,5 kg i uka, selv om hun har en BMI som slank. Jeg niteller ikke, men holder meg sånn ca. innenfor 15-20 gram kbh. Jeg gikk ned 10 kg på 1,5 mnd. og var veldig fornøyd med det. Er forberedt på at det vil stoppe opp i perioder, eller gå saktere.
Er forskjell på folk, og ulike ting kan nok spille inn på vektnedgangen. Selv er jeg bare glad når vektnålen peker nedover, og ikke oppover!

Lykke til med videre nedgang!

Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan blir som regel den 3. uka på ketolyse? miss_chica Ketolysekuren 23 24-01-09 23:31
Hvordan fortelle om ketolyse til andre? chanela Ketolysekuren 9 13-01-09 00:07
Pes (hvordan få andre til å forstå at ketolyse virker?) Regan Ketolysekuren 11 07-01-09 10:02
Hvordan få i seg Kalium/Kalsium/Magnesium på Atkins, Ketolyse, Skaldemann etc.? Paradis-Oscar Spørsmål og svar 2 02-08-08 10:41
Nybegynner i ketolyse, hvordan starter jeg? kristindama Ketolysekuren 4 02-01-08 16:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.