Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er så fryktelig kresen

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 19:34   #1
soffelotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
soffelotta er på en erverdig vei

Er så fryktelig kresen

Jeg har behov for å gå ned noen kilo og har blitt anbefalt ketolyse kosthold. Det er tydelig at dette virker og at mange har nytte av denne måten å gå ned i vekt på, men jeg kjenner jeg kommer til å slite med å gjennomføre en slik diett. Det er så mange ting jeg ikke får til å spise.

Er det noen som har tips til en som ikke er noe glad i melkeprodukter, verken melk, fløte, ost eller alle disse boksene med CC, kesam og lignende. Egg er heller ikke det beste som finnes, kan til nød spise ett eller to i uka. Avokado får jeg ikke ned....

Har holdt på i snart to uker og har endt opp med å nesten slutte å spise. Bakte et brød som det var oppskrift på bak på bakemixen. Klarte 1 skive til frokost i en uke, men så var det stopp. Siste skiva kom opp igjen.
Har for det meste spist salat disse ukene og noe kjøtt/kylling/fisk til middag. Og noe bringebær til kvelds. Litt trist å være så sær i matveien, men vet ikke hvordan jeg skal bli bedre....

Jeg vil at dette skal virke, for det ser ut til å være den beste måten å bli slankere på. Har også oppdaget positive ting som at jeg ikke lenger er så trøtt og sliten. Jeg er heller ikke så tørst som jeg var før. Nå drikker jeg ca 3 liter vann om dagen, mens jeg tidligere kunne drikke 5 og likevel være tørst.

soffelotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 20:02   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Er så fryktelig kresen

Hei,
Jeg foreslår at du setter deg ned og lager deg ditt eget lille oppskriftshefte som inneholder ting du liker.
I perioder spiser jeg veldig lite egg men jeg bruker jevnlig fløte og rømme mens CF og CC spiser jeg så å si aldri. Husk også at det er ingenting som sier at du ikke kan spise ”middagsmat” til alle måltider. …og er det noen av dine gamle favoritt oppskrifter som kan gjøres lavkarbo vennlig?
I fjor var det en som lagde et lite oppskriftshefte av oppskrifter lagt ut på forumet, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503
Husk å sjekke alle oppskriftene som er lagt ut det siste året også…
Oppskrifter på meieriproduktfri mat, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21133

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:14   #3
Celine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Norge
Innlegg: 83
Celine er på en erverdig vei

Sv: Er så fryktelig kresen

Jeg er også kresen ! Nå er du muligens hakket værre enn meg siden jeg er veldig glad i egg feks.

Jeg spiser 'middagsmat' minst to ganger for dagen ! elsker varmmat- kjøtt og fisk osv. det er mat for meg.

Har fått dilla på creme fraiche i kjøttet, smaker ikke CF i det hele tatt men gir maten en ekstra piff. Spiste mye salat en stund jeg også, ble møkk lei til slutt.

Celine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:29   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er så fryktelig kresen

Siden jeg la om til lavkarbo har jeg begynt å like veldig godt ting jeg ikke kunne fordra før, og omvendt. Ting smaker rett og slett anderledes.

Men er man kresen sitter det ofte i hodet også. Hvis det er et problem for deg, må du nesten finne ut hvorfor du ikke vil spise ting. Og om det er ting du kan forsøke, kanskje i andre varianter/med andre krydder enn tidligere.

Eller som nevnt over, sette oppe n liste over hva du faktisk vil spise og jobbe utfra den.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:37   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Er så fryktelig kresen

Jeg var nok også kresen før, men har faktisk klart å like mye nytt.
Gjør ikke noe om du spiser det samme hver dag,
om du bare får i deg det du skal.

Lykke til!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:40   #6
soffelotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
soffelotta er på en erverdig vei

Sv: Er så fryktelig kresen

Takk for svar og gode råd Har spist mye salat og "middager" til alle døgnets tider og merker det går greit. Sliter litt med å finne en god erstatning for brød og har bakt nesten alt jeg kommer over av "brødsubstitutter" som det er oppskrift på her inne, men klarte ikke å spise noen av dem. Men kjøttdeig med ost er fin frokost det

soffelotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 14:45   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er så fryktelig kresen

Opprinnelig lagt inn av soffelotta, her.

har bakt nesten alt jeg kommer over av "brødsubstitutter" som det er oppskrift på her inne, men klarte ikke å spise noen av dem.

Det er like greit, brød er helt unødvendig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fryktelig ny og nysgjerrig Irenesol Ketolysekuren 7 11-01-09 11:47
FRYKTELIG vondt i hodet Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 10 02-11-08 01:49
Er det fryktelig dyrt med ... MorStine Ketolysekuren 16 23-05-07 10:11
Frokost og kvelds til kresen gane.. Mamsen Dr Lindbergs 7 10-03-05 21:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no