Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noget aktiv mage..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-09, 20:02   #1
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Noget aktiv mage..

Først og fremst vil jeg berømme dette forumet (sniklest en stund), er helt utrolig hvor mye kunnskap og erfaringer som er samlet her og kombinert med viljen og evnen til å hjelpe er det så utrolig mye enklere å starte opp med lavkarbo for en newbie

Så var det mine spørsmål (har forsøkt å søke uten å bli så veldig mye klokere...), i morgen er det èn uke siden jeg startet. Følger Atkinsen og induksjonen ganske så slavisk.
Allerede første dagen kom kvalmen og ikke minst diaren.... kvalmen er nå ikke fullt så intens, men diaren er rimelig "overveldende"..... 4-7 ggr pr dag.
Drikker masse vann og blå farris, med den diaren forsvinner myye væske.

Kan det være en idè å kutte ut melkeprodukter for å se om det hjelper på overaktiv mage?
Eller er dette mer normalt enn hva jeg har klart å søke meg til ?
Ved siden av diarèen har jeg også en ånde som kan felle trær... en sammenheng?
Dagens nybegynnerspørsmål

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:05   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noget aktiv mage..

Ånden først:
Det kalles ketoseånde og kan skremme hvem som helst på sitt verste!
Mange tyr til SB12, Fribol drops fra apoteket eller store IFA for å holde det litt under kontroll!

Dersom du fortsatt har diare, er det mulig du har gått for hardt ut med fettet!
Er man vant til et relativt fettfattig kosthold, kan overgangen bli litt vel brå for noen!
Kvalmen er også forbundet med dette, eller så har den sammenheng med det å komme i ketose, men blir uansett bedre etter hvert!

Masse lykke til!

Gammel 07-09-09, 20:13   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Tusen takk for kjapt svar
Ante meg at ånden hadde noe med ketose å gjøre ja Fordelen er at røyk smaker omtrent som min sønns sokker lukter...
Det er riktig at jeg har gått fra et rimelig magert kosthold til plenty fett så a det er fettdiarè kan helt klart stemme.

Da tror jeg at jeg bare fortsetter som jeg har begynt jeg, så ser vi om ikke kroppen roer seg litt snart

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:26   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Bær er vel ikke lov på induksjonen, men om det ikke gir seg ville jeg forsøkt litt blåbær... Det har bra effekt på løs mage.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svært aktiv, men går lite ned Hillelille Mer enn 30 kg overvekt 6 20-03-09 17:38
Aktiv CLA og Ketolysedietten emma1 Informasjon 1 08-05-08 11:06
Aktiv omega 3 Fridolina Kosttilskudd 8 07-11-06 21:33
vita pro aktiv nøtta Lavkarbo generelt 1 07-04-06 10:48
Aktiv dødshjelp mofe Generell diskusjon 10 25-03-05 22:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.