Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Amerikansk forskning sier at man får større apetitt av å spise fet mat...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 28-09-09, 17:17   #1
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Amerikansk forskning sier at man får større apetitt av å spise fet mat...

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=585328

Vet ikke helt jeg - men jeg begynner å bli litt forbannet...

Artikkelen sier at amerikansk forskning har funnet ut at man får større apetitt av å spise fet mat. Dette selv om det jeg nå har LEST om fet mat sier det motsatte.

Jeg har bare gått en uke på lavkarbo (ketolyse) - men spiser mye mindre nå enn når jeg i tillegg spiste karbohydrater... Dessuten - jo mer fett det er i maten jo mindre mengder klarer jeg å spise.

Nekter å bli sammenlignet med hvordan dette forsøket virker på MUS!!!

Hilsen nyfrelst lavkarbo-fan som har gått ned 2.5 kg på 6 dager (og som har spist mer fett denne uka enn jeg har gjort de siste par mnd )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:36   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: amerikansk forskning sier at man får større apetitt av å spise fet mat...

Spørs hva de har fòret disse musene på da, karber+fett får deg nok til å spise mere ja, det gjør jeg. Men når man får bort karbene som gir deg blodsukkerstigning og fall og som forteller kroppen at den må ha mere, da blir man jaggu fort mett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 17:52   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

det er stor forskjell på å spise fett + masse karber og å spise fett + ikke masse karber...

Gammel 28-09-09, 18:27   #4
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

De har sikkert testet på sånne som meg. Jeg spiser MYE mer nå. Kanskje fordi det er "lov" og jeg gikk sulten før, men ikke søren om jeg blir mett av små porsjoner fett.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 18:53   #5
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Kanskje spiste du tidligere altfor lite. Og gjør man det, så går kroppen på sparebluss-modus. Altså holder på alt den har, sånn at du ikke går ned i vekt, til tross for at du spiser lite. Naturens smarte måte å få oss til å overleve i krisetider med knapp tilgang på mat...

Gammel 29-09-09, 02:26   #6
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Kanskje spiste du tidligere altfor lite. Og gjør man det, så går kroppen på sparebluss-modus. Altså holder på alt den har, sånn at du ikke går ned i vekt, til tross for at du spiser lite. Naturens smarte måte å få oss til å overleve i krisetider med knapp tilgang på mat...

Jeg har ikke spist særlig lite, er en grunn til at jeg har gått opp minst ti kilo det siste året. Da jeg sluttet å telle kalorier ble det veldig lett å spise mer energi enn jeg forbrukte Men selv det var mindre enn de bergene med mat jeg dytter i meg nå - og energiinnholdet tatt i betraktning, så ligger jeg noen tusen kalorier over det jeg burde...

Nå skal jeg gi ketolyse noen uker til, men hvor jeg faktisk går sulten en del av tiden. Jeg legger nemlig på meg om dagen og da er jeg heller sulten, altså.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar

Emneord
apetitt, fett

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Amerikansk ostekake Mona S Kake/dessert og snacks 29 31-10-15 10:15
Plutselig større mage Brukernavn Ketolysekuren 10 21-08-08 11:04
Større bilde/avatar? stinasol Spørsmål og svar 4 13-11-06 09:55
C- vitamin gir større vekttap Amygdala Kosttilskudd 12 21-02-05 20:47
Større utenlandske organisasjoner Albertine PCOS og karbohydratkontroll 0 07-05-04 10:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.