Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

sjololademousse kaken

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-09-09, 10:20   #1
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

sjololademousse kaken

Jeg skal i selskap på søndag og har sagt at jeg skal ha med kake (unslyldningen var at jeg hadde en oppskrift jeg måtte prøve ut, men egentlig er det et håp om å ikke skeie helt ut denne helgen også..)
Jeg skal ha med sjokolademousse kaken som finnes oppskrift på her inne. Jeg skal på jobb hele helgen også, og konsert på lørdag så er litt i stuss når jeg skal få tid å lage den. Kan den lages i kveld og stå til søndag? Eller bør den lages på lørdag kveld? Kan ikke lage den søndag for jeg er på jobb til 15 og skal i selskap kl 17..

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 10:33   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: sjololademousse kaken

Kan du linke til oppskrifta? Så kanskje jeg kan svare..Jeg aner nemlig ikke hvilken oppskrift du referer til..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 11:02   #3
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

denne:

Sjokolademoussekake

300 gram sukkerfri eller mørk sjokolade
4 dl kremfløte
2 dl creme fraiche
1 dl salte peanøtter
1 dl grovhakkede valnøtter

Varm opp 2 dl av fløten i en kaserolle og tilsett oppknekt sjokolade og la den smelte i fløten.

Visp resten av fløten til krem, og ha i creme fraice. Bland godt.
Rør inn sjokoladeblandingen, og fordel røra i to boller.
I den ene tilsetter du nøttene og heller det i ei smurt, bakepapirkledd springform, før du forsiktig heller over resten av røra.

Sett i kjøleskap og la stå i minst 5 timer før servering, eller over natten.

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 11:44   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Tror nok den holder seg lenge i kjøleskap bare du passer på at det ikke er noe som kan sette smak på den!

Og du reddet nettopp helgen for meg! Denne skal jeg ha med til svigermor på søndag!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har fryst kaken "Black sunday"? Stellamor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-02-09 22:54
Denne Black Sunday-kaken Renate77 Oppskrifter 0 08-02-09 00:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.