Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Midjemål

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-10-09, 11:38   #1
Nuppe
Medlem

Nuppe sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 52
Nuppe er på en erverdig vei

Midjemål

Dette vet jeg har vært diskutert før, men jeg finner ikke tråden, og uansetter det jo mange nye her, så det er kanskje fint med en oppdatering?

Jeg måler tre steder; ca en cm under navlen ( der jeg er tykkest), en cm over navlen og på det smaleste punktet, over hoftene. Vet egentlig ikke hvor man skal måle, for å finne midjemålet

Utålmodige Nuppe

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 11:40   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Midjemål

Er ikke midjen der man er smalest, da?

Gammel 27-10-09, 12:02   #3
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kremt, ikke når man har eplefasong. Min midje er jo der inne et sted, og den eneste måten å finne den på, er å beregne meg fram... Hihi Måles der jeg er tykkest. Måler der selv, også. Så får midjen vise seg når den tør!

Gammel 27-10-09, 12:04   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da hadde det blitt halsen eller knærne for min del...

Gammel 27-10-09, 12:08   #5
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

a065.gif

Gammel 28-10-09, 01:40   #6
Margrethe
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Margrethe er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.

Dette vet jeg har vært diskutert før, men jeg finner ikke tråden, og uansetter det jo mange nye her, så det er kanskje fint med en oppdatering?

Jeg måler tre steder; ca en cm under navlen ( der jeg er tykkest), en cm over navlen og på det smaleste punktet, over hoftene. Vet egentlig ikke hvor man skal måle, for å finne midjemålet

Jeg er veldig pære, men en cm over navlen og over hoftekammen blir mer eller mindre samme sted på meg, er der jeg er smalest. Over hoftene (type der rumpen går ut) er jeg jo en halvmeter bredere (eller 35 cm, er jo nesten ).

Min personlige trener målte meg der jeg var smalest i midjen som midjemål. Riktignok ikke like stramt som meg, så da ble jeg to centimeter bredere enn jeg trodde jeg var.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn mofe Fysisk og mental helse 7 20-02-06 12:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.