Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavt jernlager og anemi, alternativ behandling?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-11-09, 12:31   #1
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Lavt jernlager og anemi, alternativ behandling?

Som tittelen sier, jeg har nesten tomt jernlager, mellom 3 og 5 samt en blodprosent som ligger på 8-8.5. Er ûberallergisk mot jernpreparater så tilskudd av jern er utelukket.
Er det noen som vet om en eller form for alternativ behandlingsform som kan gjøre en forandring på dårlige verdier ?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 12:45   #2
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Lavt jernlager og anemi, alternativ behandling ?

Skal være godt med jern i broccoli og spinat, dypgrønne grønnsaker generelt.. Spise leverpostei, kanskje? (Litt er bare sunt!) Ikke spis melkeprodukter samtidg med feks grønnsakene, det hemmer jernopptaket.

Gammel 02-11-09, 12:47   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Skal være godt med jern i broccoli og spinat, dypgrønne grønnsaker generelt.. Spise leverpostei, kanskje? (Litt er bare sunt!) Ikke spis melkeprodukter samtidg med feks grønnsakene, det hemmer jernopptaket.

De tingene er nøye testet, dessverre uten effekt. Blodprosenten min har de siste 3-4 åra sunket sakte men sikkert. Lagd uhorvelig mange kilo med lever, spinat, kruspersille og brokkoli i jerngryte bla, blodprosenten går like fordømt feil vei

Gammel 02-11-09, 13:26   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

C-vitamin øker jernopptaket...
Også finnes det noe grusomme "flora"-et eller annet produkter som man kan drikke. De har de i kjøleskapet på helsekosten.

Gammel 02-11-09, 13:34   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

C-vitamin øker jernopptaket...
Også finnes det noe grusomme "flora"-et eller annet produkter som man kan drikke. De har de i kjøleskapet på helsekosten.

C-vit tar jeg ujevnt, magen min hyler om jeg tar det for lenge om gangen
Floradix eller noe slikt kan jeg heller ikke ta pga allergien.

Ikke bare litt allergisk, anafylaktisk sjokk med respirasjonsstans de 2 siste gangene jeg forsøkte å ta jerntilskudd.

Kan det finnes type homeopatiske ting tro ?

Gammel 02-11-09, 16:32   #6
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

...Kan det finnes type homeopatiske ting tro ?

Det er flere homeopatiske midler som kan være gode ved lave jernlagre, men det er vanskelig å anbefale noen uten å vite mer.

Til egenbahandling kan du vurdere å prøve cellesalter. Her kan du lese litt om dem (på engelsk), og se om du føler Ferrum Phos kanskje stemmer med flere ting? Lykke til om du prøver

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 16:52   #7
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Det er flere homeopatiske midler som kan være gode ved lave jernlagre, men det er vanskelig å anbefale noen uten å vite mer.

Til egenbahandling kan du vurdere å prøve cellesalter. Her kan du lese litt om dem (på engelsk), og se om du føler Ferrum Phos kanskje stemmer med flere ting? Lykke til om du prøver

Cellesalter er prøvd Siden jeg har et greit utvalg liggende i skapet skal jeg sannelig starte med dem igjen, de gjør definitivt ikke ting verre

Tror sannelig jeg skal ordne meg time hos homeopat

Gammel 02-11-09, 17:10   #8
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Lurer litt, bare. Regner egentlig med at du har fått sjekket B12 lagrene dine, og folat? Mangler du en, eller begge, av disse, så blir jernopptaket ditt dårlig. Men dette vet du sikkert Går selv på B12, men de verdiene var "enkeltstående" lave (en genetisk-/ familiegreie), har gode blodverdier ellers, så klarer meg med tabletter.

Gammel 02-11-09, 18:41   #9
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Sv: Lavt jernlager og anemi, alternativ behandling?

Det er sjekket ja, har vært hos en haug med spesialister for å finne ut av dette, ikke tall på hvor mange prøveglass de har tappet.
B12 har vært lav, går på TrioB daglig. Folat har vært bra, kalium derimot, har vært lav.
Har også Hypothyreose, betennelse i skjoldbrukskjertelen samt at det har blitt påvist noen anticeller i magesekken noen leger mener kan hemme opptaket av jern mens andre mener det ikke har noen sammenheng

Gammel 02-11-09, 18:43   #10
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Sv: Lavt jernlager og anemi, alternativ behandling?

Det skal ikke være enkelt.. Håper du finner en måte å få opp verdiene på

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Får behandling for lavt stoffskifte, men ikke bra nok Lillevoff Stoffskifte / hormonproblemer 11 25-11-09 14:46
Vær med på å støtt alternativ behandling, som halvparten av alle nordmenn bruker! Eva Generell diskusjon 0 24-11-07 15:34
Alternativ behandling = svart magi Begod Generell diskusjon 7 09-12-06 14:52
Feritin - jernlager Trolljenta Spørsmål og svar 3 21-09-06 13:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.