Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Metformin mot kreft

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-10-09, 17:01   #1
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Lightbulb

Metformin mot kreft

Sitter her og leser siste nyhetsbrev fra Fedon, og her leser jeg med stort håp om metformin (glucophage) og dens mulige egenskap til å motvirke kreft - studien det refereres til så på brystkreft, men forskerne mener mye kan overføres til andre typer kreft.

Siden forhøyet insulin kan være en risiko for utvikling av kreft, er det jo positivt at en av bi-effektene av metformin er å motvirke nettopp kreft.
Dette er virkelig noe å holde et øye med framover.

http://www.fedon.no/?module=Articles...licShow;ID=732

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:22   #2
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Sv: Metformin mot kreft

Går du på metformin nå?
Min fastlege har skrevet ut metformin til meg, i samråd med endokrinolog på Haukeland. Jeg er påvist insulinresistent (og har PCO), men har ikke diabetes. Lurte på å begynne på de nå. Har utsatt starten pga julen... Visste ikke om det var nødvendig nå, som jeg forhåpentligvis skal på eurodietten..

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:34   #3
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Jeg fikk foreskrevet metformin nettopp pga insulinresistens og PCOS hos legen på Fedonklinikken, så jeg tror nok du trygt kan starte med tablettene. Hvilken dose skal du ta? Jeg tar to tabletter (1 morgen og 1 kveld) 850mg, men tok kun 1 tablet de første 2 ukene. Ta uansett opp spørsmålet når du skal til konsultasjon

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:39   #4
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

skal gå på 500 x 3. Da begynner jeg i morgen tror jeg. Har tålt metformin godt (brukt de to ganger før under behandling for ufrivillig barnløshet. Takket være metformin har jeg mine to skjønne jenter...). Sist brukte jeg 2,5 uke på å komme opp i 1500mg daglig..

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 23:50   #5
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Da kjenner du jo til opplegget

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og kreft mofe Fysisk og mental helse 137 17-06-08 19:46
OE og kreft Pluto i magen min:) Optimal Ernæring 6 03-03-08 20:26
Kreft og fett Kula Generell ernæringsdebatt 13 05-09-07 18:33
Kreft av proteiner Gladimat Nyheter / media 4 13-06-07 21:58
GI og kreft, dagbladet i dag. firth Lavkarbo generelt 4 21-10-06 12:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.