Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva regner man med?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-11-09, 20:23   #1
beate
Medlem

beate sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
beate er ny på veien
Question

Hva regner man med?

Om det f.eks står på pakken med blomkål/broccoli at den inneholder 2 gram karbohydrater pr. 100 gram vare, men lenger ned står det at det også inneholder 2 g kostfiber pr. 100 gram. Skal jeg regne inn dette tallet også da slik at det blir 4 karber pr. 100 gram? Eller skal jeg bare regne 2 karber? Blir ikke enig med meg selv her for såvidt jeg vet ligger jo tallet for sånne vanlige hele blomkål/broccoli på rundt 3 karber pr. 100 gram så nå er jeg jammen usikker her. Men regner med noen her på forumet har klare svar på dette

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:54   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva regner man med?

Du skal da ikke regne kostfiberet i tillegg til oppgitt karboinnhold. Du skal regne oppgitt mengde karbohydrater.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:07   #3
beate
Medlem

beate sin avatar

beate er ny på veien

Ok, da er vi enige. Men skjønner ikke hvorfor det står oppgitt bare 2 gram karbo pr. 100 gram på posen når det ifølge matvaretabeller er rundt 3 karbo pr. 100 gram for blomkål/broccoli? Noen som kan forklare meg dette????

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 21:24   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Må være en feil? Hvilket merke var dette? Blomkål/brokkoli inneholder ca 3g pr 100..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 22:02   #5
beate
Medlem

beate sin avatar

beate er ny på veien

Oi, husker ikke helt. Findus eller noe sånt regner jeg med. Jaja, har nå spist opp hele posen alene jeg Stekte koteletter og slang opp grønnsakene slik at de ble stekt i masse fett. Jammi! Men de krymper jo noe så grasalt da. 500 gram broccoli/blomkål ble ikke akkurat så mye som jeg trodde innen alt var stekt, kunne jo spist opp hele posen jeg uten problem i tillegg til 1 1/2 kotelett!

Gammel 12-11-09, 22:10   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

500 gram broccoli/blomkål ble ikke akkurat så mye som jeg trodde innen alt var stekt, kunne jo spist opp hele posen jeg uten problem i tillegg til 1 1/2 kotelett!

Da har du nok for lite fett i måltidene

Gammel 12-11-09, 22:41   #7
beate
Medlem

beate sin avatar

beate er ny på veien

Hehe, nei tror ikke det. Fører logg så jeg ser hvor jeg ligger sånn ca
Er vel mere det at etter at jeg ble gravid siste gang (i fjor) og ihvertfall da jeg begynte å amme for snart 7 måneder siden så har jeg fått en enorm appetitt og kan spise virkelige STOOORE måltider. Blir ikke mett hvis ikke!!! Aner ikke hvordan jeg skal komme meg tilbake til mitt gamle jeg. Ammer jo litt enda, men ikke så mye som før så jeg skjønner ikke at det ikke begynner å regulere seg tilbake til "som før" tilstand igjen. Men kanskje kroppen har for mye hormoner ennå i og med at jeg ammer selv om det er lite?

Gammel 12-11-09, 22:43   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Nå har jeg ikke peilign på amming, poenget mitt var at det er fettet man blir mett av.

Gammel 12-11-09, 22:50   #9
beate
Medlem

beate sin avatar

beate er ny på veien

Joda, skjønte at du mente det og det er jo faktisk sant! Men synes igrunn jeg spiser nok fett jeg, men mulig jeg kan spise enda mere da. Ligger jo på 70 - 75 % stort sett og det er jo bra, og spiser rundt 1800 - 2200 kcal pr. dag så vil jo tro det skal være nok mat da.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan regner man karber i Fiberrik? raleksan Ketolysekuren 5 11-06-08 14:13
Ser mange regner ut tap av cm ... MorStine Generell diskusjon 3 10-11-07 10:33
Regner dere proteiner? Janis Ketolysekuren 7 18-10-07 22:39
Hvordan regner jeg ut høy/lav GI på matvarer? nita58 Dr Lindbergs 9 01-12-06 15:25
Hvordan regner jeg carb'er Maya2006 Lavkarbo generelt 2 15-08-06 17:57

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.