Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal på ferie ... osv

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-12-09, 22:44   #1
SVKT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 2
SVKT er på en erverdig vei

Skal på ferie ... osv

Hei.
Jeg er på slanking, veier akuratt nå 63 kg, men har ikke mistet magen fullt. Veide rundt 70kg da jeg begynte, og 75 i sommer ( sikkert på grunn av feriemat ). Jeg begynte å slanke meg etter september, lå på 70 kg da ( jeg spiste litt for mye på en fest og tenkte, jeg skal slanke meg, og siden har jeg begynt.. ).
Så det jeg lurte på, er om hvis vi nå spiser julemat ( jeg spiser ikke mye lengre, siden jeg spiser rundt 4 skiver om dagen, mer spiser jeg ikke, men spiser 1 skive pr måltid da. ) er hvor mye forbrenner kroppen når man svømmer? Sånn ca, og jeg har også ryggkviser, hjelper det å sole seg med sunblock? Jeg skal holde meg hvit, er ikke fan av brunfargen, så skal heller ikke sole for mye..

Er 185cm, 63kg og gutt.

SVKT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 23:01   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Skal på ferie... osv

du mister bare muskelmasse når du spiser så lite ..

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 23:15   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal på ferie... osv

Hei,
Med en høyde på 185 og vekt 63 så er du vel ikke akkurat hva jeg ville kalt overvektig. At du ikke er fornøyd med kroppsfasongen er jo en helt annen sak men fortsatt finnes det ingen diett for punktslanking.
Du har egenkomponert i filosofiboksen din og i og med at du ikke antyder hvor mange kh du har lagt deg på hver dag så er det vanskelig å gi spesifikke råd.
Du skriver at du pr i dag spise fire skiver om dagen… fire skiver av hva… brøderstatning…? Vanlig brød er jo ikke lavkarbo...
Dersom det er lavkarbo kosthold du har lagt om til så er jo ordinær julemat rimelig lavkarbovennlig.
Noen får kviseutslett ved overgang til lavkarbo kosthold andre igjen får det også når de prekker og spiser mye kh når de normalt spiser lavkarbo.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-12-09, 23:30   #4
SVKT
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 2
SVKT er på en erverdig vei

Sv: Skal på ferie... osv

Det jeg spiser er fullkorn brød, (brødene bruker å være litt varierendes og, men jeg sørger for at de er grove.. Ikke jeg som kjøper. ^^,) med Soft Flora smør, norwegia hvitost med paprika og agurk er det jeg vanligvis bruker å spise, andre ganger er det syltetøy. Det er variert. Det er ikke det eneste jeg spiser, der er ganger jeg spiser middag, men ikke så mye. Jeg har lest at jeg burde holde meg til 1000 kcal om dagen, siden kroppen forbrenner rundt 2000kr var det vel, og en kilo er rundt 9000kcal. Jeg merker forskjell, men det jeg tenkte på var ikke dietten min, men om hvor mye svømming sånn ca forbrenner i timen, siden det nå blir julemiddag, og skal derfor svømme i ferien.
Jeg er ikke helt sikker på hvor mye jeg får i meg i kh eller kcal.. Jeg drikker 3 glass melk om dagen i tillegg.
Jeg mener det at dietten min funker, og jeg har merket forskjellen. Grunnen til jeg ikke fullt er fornøyd med kroppsfasongen min er fordi jeg fortsatt har "mage", for å si det sånn. Ikke mye igjen, men fortsatt litt. Skulle gjerne hatt flat mage, derfor jeg gjør dette. Jeg kan spise mer og ikke gå opp i vekt, så merker det at dietten ikke er noe gale, men at den kanskje minsker muskelmassen min er sikkert sant, men den minsker og fettvev osv. Har merket det at de 8-9 kg er borte, veldig mye Så snart ferdig med dette, så skal jeg nok få i meg normalt behov.

SVKT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 00:18   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal på ferie ... osv

Hei,
Høres ikke helt lavkarbo ut den menyen din, vi som følger lavkarbo teller kh, kcla telles kun i spesielle tilfeller.
Lavkarbo er en samlebetegnelse på karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh, du kan lese mer om de ulike lavkarbo retningene her:
http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Bøker kan du får eventuelt låne på biblioteket.
Her finner du en genial liten innførings brosjyre vedrørende lavkarbo: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Mel og melk er ikke aktuelt på lavkarbo. Syltetøy bør begrenses også såkalt lett- eller sukkerfritt syltetøy.

Treningsdelen av forumet finner du her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25

Oppskriftsdelen av forumet finner du her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=45
I tillegg er det en som i fjor samlet mange oppskrifter et dokument og det finner du her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19503

Husk alltid å sjekke at ingredienser og kh passer overens med den lavkarbo retningen du har valgt.

Er du usikker på næringsinnholdet i de ulike matvarene så kan du slå opp her: www.matvareguiden.no

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:45   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Skal på ferie ... osv

For å være helt ærlig så synes jeg den dietten din høres på grensen til helseskadelig ut! Jeg skjønner at det ikke er dette du vil ha tilbakemelding på. Men om du er 185 og veier 63 kg, så er du mest sannsynlig undervektig. Og det at du fortsatt har mage (om det faktisk er tilfelle) vitner om at slankingen din kanskje har kommet litt skjeivt ut og at du faktisk har slanket vekk litt annet enn fett, det vil kunne slå tilbake til deg i lengden ...
Jeg lurer litt på hvor gammel du er?
Et kaloriinntak på 1000 om dagen for en gutt som hvert fall ut fra høyden høres fullvokst ut er fryktelig lite, og jeg tror ikke du vet hvor lite du tjener på det. Hva slags kosthold har du planlagt å gå over til senere?

Når det kommer til ryggkviser, eller urenheter i det hele tatt, så kommer de om det er en ubalanse hormonelt sett, det kan sikkert hjelpe å sole seg eller tilsvarende, men kviser på kroppen fikk jeg selv først bukt med etter å ha lagt om til et lavkarbo/høyfett kosthold, hvor jeg spiser meg mett og ikke tvinger kroppen min ned i vekt med sultefor.

Beklager at jeg er litt streng, men det er fordi dette bekymrer meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:57   #7
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Skal på ferie ... osv

Får nesten helt noia her jeg, jeg er jente 165 høy ( eller liten om du vil)og har et mål om å komme ned i 70 kg igjen, har greid det før og synes selv jeg er kjempefin da! Det synes omverdenene også for å si det sånn!Du må gjerne leve på lavkarbokosthold, men ikke for å slanke deg, det er min mening, høres ordentlig skummelt ut!!!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal jeg gjøre? (Ferie i Syden) Fjompa Ketolysekuren 12 11-12-08 15:23
Skal på ferie neste helg, sammen med hele svigerfamilien, restaurantbesøk osv.(hjelp) h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 7 27-08-08 09:27
Trenger råd, skal snart på ferie bofse Lavkarbo generelt 3 27-07-08 13:21
Ferie hvitlilje Ketolysekuren 6 12-01-08 17:17
Jeg skal ha ferie fra alt men trenger litt input og tips ... Starry Eyes Ketolysekuren 17 31-08-07 20:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no