Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)Klipper og limer inn et innlegg fra bloggen min:
![]() |
![]() |
#2 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)Dette med magnesium er spesielt interessant, for i den perioden jeg levde på nærmest 0-karbo så hadde jeg magnesiumunderskuddsymptomer verre enn noensinne, og måtte ta dobbel dose av tilskudd. Men det var vel den eneste kjipe bivirkningen forsåvidt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)C-vitamin mangel i strikt LCHF kan man bøte på med å spise nyrer og hjerne, hvor det finnes en del C-vitamin.
![]() "Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams "Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)
Nyrer og hjerne...hmmmm, har du prøvd?
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)Har spist nyrer, både storfe og vilt,og det er kjempegodt. Nam! Ellers vet jeg ikke hvor lett det er å få tak i innmat. Er vel veldig avhengig av om man har noe slags slakterforretning god ferskvareavdeling tilgjengelig. Kan egentlig ikke huske å ha sett annen innmat enn lever og spekk i frysedisker rundt omkring.
![]() "Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams "Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 49
![]() |
Atkins anbefaler et kosttilskudd for å dekke et mulig fiberunderskudd (ved å ikke spise korn, stivelsesholdige grønnsaker etc), feks 2 ss loppefrø eller linfrø hver dag (fant det i hvertfall i "The All-New Atkins Advantage") Kjenner best Atkins-filosifien, men antar dette kan være likt hos alle?
![]() |
![]() |
#8 |
Supermoderator
Jeg tror i grunn ikke det finnes noe som heter fiberundskudd, ikke egentlig. Men flere opplever at magen oppfører seg annerledes de første ukene. Dette tror jeg har med kostomleggingen å gjøre, og ikke kroppens behov for fiber. Loppefrø regulerer en løs mage, mens infrø regulerer en hard mage. Begge deler er vanlige å oppleve i starten av en omlegging til lavkarbo, men jeg kan bare anta at rådet er ment for å gjøre overgangen mer behagelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() |
Nei, sikkert ikke. Var bare et ord som kom ut av fingrene mine
![]() |
![]() |
#10 |
Supermoderator
Hehe, jo, situasjonsbetinget underskudd, som legen min ville sagt. Han er veldig glad i ordet ''situasjonsbetinget'', og jeg skjønner egentlig litt hvorfor |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)Litt fiber om dagen, er godt for magen (og for samvittigheten)
![]() |
![]() |
#12 |
Supermoderator
Sv: LCHF vs. Høykarbo (Vitaminer og mineraler)For meg holder det å spise nok grønnsaker for å unngå løs mage, og nok fett for å unngå hard |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
![]() ![]() |
De har også laget anbefalinger omhvor mye karbo vi skal spise... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ut med vitaminer og mineraler | themonk | Kosttilskudd | 29 | 15-05-12 14:19 |
Vitaminer og mineraler | saxpia | Ketolysekuren | 9 | 18-05-09 19:30 |
Vitaminer og mineraler | Moccachita | Ketolysekuren | 13 | 02-10-08 11:37 |
kan man ta for mye vitaminer og mineraler??? | nomma | Kosttilskudd | 1 | 29-05-05 18:26 |
Opptak av vitaminer/mineraler | Fedonisten | Kosttilskudd | 15 | 22-04-05 15:44 |