Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ant. gram karbs pr 100 g mat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-11-09, 02:28   #1
Lisa-pyon
Medlem

Lisa-pyon sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 34
Lisa-pyon er ny på veien

Ant. gram karbs pr 100 g mat

Er helt ny her og har leita litt rundt for å se om jeg fant svar på dette spørsmålet, men er rett og slett for mye til at jeg kan lete igjennom alt, så stiller heller bare spørsmålet selv.

Har tenkt å prøve meg på lavkarbo diett (den Ketolyse dietten) etter jul. Er 172cm høy og veier 75 kg, har BMI på 25, 19år(jente) og er veldig kraftig bygd og sterk, men er dritt lei av å ikke kunne gå i stramme klær fordi magen henger over buksa stikker ut overalt og ja...Legen min har sakt at jeg godt kan ta av 8 kg. Skal bo i Japan fra neste september til januar, og vil ikke gå rundt i japan og være en høy kjempe som i tillegg har en 10 kg til overs på kroppen, vil bli fit og stram.

Jeg har hele planen klar over hva jeg skal gjøre og skjønner det meste jeg har lest osv, og skjønner at det er vanskelig og beregne hvor mange karbs hver enkelt person burde innta daglig osv, men prøver likevel:

Hvor mange g karbs pr 100g "mat" er anbefalt?

f.eks. " 100g fersken inneholder 7,6g karbs"
er det mye? føler at det er mye i forhold til 0 g karbs liksom, men tenkte jeg skulle være litt ekstrem og holde meg til matvarer under 2g karbs pr 100g mat, men da kunne jeg ikke spise løk engang, så fikk litt sånn problemer der.

Kan man ikke spise tyggis hvis man vil gå på ketolyse-kur?

Jeg har vært avhengi av tyggis siden 7 klasse, tygger daglig, hjemme og ute, sikkert 10 tyggiser ganglig, svelger de aldri eller noe, men bare må ha tyggis. Jeg spiser aldri godteri og drikker aldri brus, jeg har aldri lyst på det eller sjokolade, jeg har ikke noe søtsug i det heletatt så lenge jeg kan snuse og tygge tyggis. Så har jeg sinnsyk munnhygiene, pusser tennene, tanntråd, skyllevann, men føler likevel behovet for tyggis, så er redd for at om jeg ikke har tyggis kommer jeg til å sitte å kjedespise heletiden..

Kan man snuse når man er på ketolyse kur?

håper på noen svar, eller linking til andre tråder som vil gi svar på spm mine )) takktakk!

Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 02:35   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Ant. gram karbs pr 100g mat

5-6 gram pr 100. g er vanlig blant grønnsaker..

Men du må tenke på hvor mye du spiser av en matvare også. 100 gram paprika er noe annet enn 100 g krydder, liksom..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:04   #3
Lisa-pyon
Medlem

Lisa-pyon sin avatar

Lisa-pyon er ny på veien

hmm, ja sant det... vet ikke jeg, får vel bare prøve meg fram du og variere og spise litt av alt, og kanskje lese den ketolyseboka først

Vet du ikke noe om snus og tyggisforbruk kan påvirke ketolyse?

takktakk

Gammel 30-11-09, 15:31   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Snus har nok ikke noe å si, men leste akkurat om en som ikke kunne skjønne hvorfor vektnedgangen hadde stoppet opp så fort.
Da tyggisen forsvant, begynte vektnedgangen igjen!

De fleste tyggiser er søtet med stoffer som oppfattes som sukker i kroppen. Ville nok funnet noe annet å putte i munnen. Store IFA eller Fribol drops(fås på apoteket) feks!

Gammel 30-11-09, 22:30   #5
Badpitt
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2009
Badpitt er på en erverdig vei

Har nå gått på lavkarbo i 2-3 mnd og gått ned 15 kg med snus i leppa
Hvis du holder deg til "vanlig" snus, tror jeg ikke det bør by på noen problemer. Har faktisk vært borti snus med sukker, men vet ikke om de eksisterer i dag, da det ga mye hull i fortennene! Håper det hjelper deg!

Badpitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 20:15   #6
Lisa-pyon
Medlem

Lisa-pyon sin avatar

Lisa-pyon er ny på veien

Takk for svar da er jeg ready to go etter juleribba er ferdigspist opp

Gammel 05-12-09, 21:16   #7
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Jeg vil tippe snusingen faktisk vil øke ditt vekttap! Men at det er spesielt sunt, det tror jeg nok ikke.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 21:16   #8
Alkazelters
Seniormedlem

Alkazelters sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Juleribber er forresten perfekt ketolysemat.....

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 00:13   #9
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 61
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

And here we go again...

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbs i salater? Fungirl Ketolysekuren 5 13-06-08 22:03
Maks gram karbs pr 100 gram vare? ElenaS Ketolysekuren 2 05-02-08 13:47
Karbs i wok? Lindabtn Ketolysekuren 2 26-09-07 16:27
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18
Hvor mye er 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 5 29-07-05 23:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.