Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Tok en endulge bar i indtroduksjonsfasen atkins

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-01-05, 19:36   #1
Roy82
Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 43
Roy82 er ny på veien

Tok en endulge bar i indtroduksjonsfasen atkins

Tok en endulge bar i indtroduksjonsfasen atkins, er alt ødelagt nå da?
Så at den ikke skulle spises i induksjonsfasen etter å ha spist den opp..

Vet noen forresten om det er noen butikker som selger atkinsprodukter?
Barer, shake osv..

Også mulitvitamineral, som har det meste av vit og mineraler, det står at den inneholder sukker og jern, kan jeg ikke ta det som kosttilskudd da?
Hva kan jeg ta som dekker alle mineraler og vitaminer jeg skal ha?

På fohånd takk!

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 19:57   #2
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hei Roy!
Velkommen til oss.

Du overlever nok en endulge, men ikke fler...

Multivitamin fra Solaray er bra. Du trenger også å ta tilskudd med kalium og magnesium, samt C og E vitaminer.

Butikkene som selger Atkins produkter:
# Coop Mega
# Vita
# Narvesen
# Coop Obs!
# Sparkjøp
# 7-Eleven
# Ultra
# Life
# Gyda
# Centra
# Vitus
# Deli de Luca
# Meny
# Naturli'vis
# StopGap

Gammel 06-01-05, 22:45   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Roy !
Velkommen !

Gammel 07-01-05, 13:38   #4
Roy82
Medlem

Roy82 er ny på veien

Hei!

Majones inneholder sukker så jeg, kan jeg spise det da?
Også den tsatziki dipen som jeg leste om her så jeg inneholdt modifisert potetstivelse, kan jeg spise det da ?
Også dressingen jeg så på var 4.3 karbohydrat i, men den også inneholdt sukker sto det ?

Gammel 07-01-05, 13:46   #5
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Gjør du Atkins etter boken så kan du ikke spise noe som inneholder sukker

Om du ser på lavkarboresursene (Lenke i signaturen min) så finner du det du trenger å vite der

Gammel 07-01-05, 19:00   #6
Roy82
Medlem

Roy82 er ny på veien

Men hva skjer hvis jeg skulle få mi meg saus eller dressinger som inneholder sukker, men alikevel lite karbohydrater?
Honningmelon er ikke tillatt på induksjonen?

Fabelaktig forum!!

Gammel 07-01-05, 20:29   #7
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Honningmelon er ikke tillatt nei

Hva skjer? Mest sannsynlig ingenting merkbart. Men litt av poenget med induksjonsfasen er at du skal ta bort allt som du kan reagere på, og du vet nok ikke hvordan du tåler sukker og andre matvarer før du har vært uten i 14 dager.

Det er nå snart 2 år siden jeg begynnte på Atkins, og nå først har jeg begynnt å merke på kroppen hva som ikke er bra for meg... Det tar tid...

Gammel 07-01-05, 21:55   #8
Roy82
Medlem

Roy82 er ny på veien

Ja, jeg har spist sånn advantage bar, den store, kan man få vondt i magen av dem?

Gammel 07-01-05, 22:19   #9
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Noen får vondt i magen av den, men ikke alle

Gammel 08-01-05, 00:39   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Roy82

Men hva skjer hvis jeg skulle få mi meg saus eller dressinger som inneholder sukker, men alikevel lite karbohydrater?

Det skjer ingenting ! Selvfølgelig er det best å ligge unna sauser og dressinger med sukker i. Og det anbefales ikke i spise store mengder av det. MEN du kan godt spise saus eller dressing hvor det finnes noen få gram med sukker i. Atkins sier i punkt 8. i "Rules of Induction" - side 123 i DANDR 2003:

Sitat:

Eat out as often as you wish, but be on guard for hidden carbs in gravies, sauces and dressings. Gravy is often made with flour or cornstarch, and sugar is sometimes an ingredient in salad dressing,

Det betyr at du kan spise det - men du må være obs på at det ER sukker i og passe på å telle med karbene ! Er det 4-5 karber pr 100 gram er det ikke mye sukker i dressingen. Det er bare 4-5 gram sukker da.... Regner ikke med at du drukner salaten i dressing heller ?? Det aller beste er jo å lage den selv ! I induksjonperioden ville jeg vært litt forsiktig - og helst holdt meg unna kjøpte dressinger - siden du skal rense kroppen og stabilisere blodsukkeret..

Gammel 08-01-05, 17:41   #11
Roy82
Medlem

Roy82 er ny på veien

Takker for svar!

Fant en dressing uten sukker, men det står at det er youghurtpulver i den, hva er det? og kan jeg spise det?

Gammel 09-01-05, 02:40   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Roy82

Takker for svar!

Fant en dressing uten sukker, men det står at det er youghurtpulver i den, hva er det? og kan jeg spise det?

Er det lite karber i den syns jeg du kan spise den. Jeg har min egen regel jeg.Er det under 6 karber pr. 100 gram - i dressing - da så spiser jeg den. Bruker max 2 ss på salaten min - det er ca 28-30 gram.......Og den mengden tåler jeg !

Gammel 09-01-05, 03:05   #13
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Enig med Nille der! Det finnes dressinger som har under 5 gram karber per 100 g - og jeg veide opp hva jeg hadde på salaten min, det var under 20 gram dressing. Så det går bra, forutsatt at man teller det med i regnestykket. Gå på Rimi og se etter dressinger fra Matmesteren. Hvitløkdressingen inneholder bare 0,5 % karber, og har ikke så mye hvitløk at man må plages med å omgås folk dagen etter. Selskapsdressingen har under 5%.
Og hjertelig velkommen, Roy!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins shop! HP Atkins kosthold 67 28-10-09 22:14
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 15:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.