Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Etter ketosekuren, hva da?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-01-10, 16:10   #1
Leeds
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Leeds er på en erverdig vei

Etter ketosekuren, hva da?

Hei!

Er ny her og håper jeg kan få hjelp med et spørsmål jeg lurer på! På forhånd takk!

Går for tiden på en ketosekur, som jeg også har gjort en gang tidligere. Kiloene raser av og jeg er ikke verken sulten eller spesielt søtsugen, mao; veldig fornøyd. Det jeg derimot lurer på, er hva jeg bør spise etter at jeg er ferdig med denne kuren.

Syns det er lett å falle tilbake til å spise mye brød og kose seg litt for mye i helgene. Spiser ikke generelt mye usunn mat, men kiloene kommer gradvis tilbake på tross av jevnlig trening - og ikke alt er muskler

Det jeg i hovedsak lurer på er hvordan kroppen vil reagere på "samme" type diett om man ikke akkurat er i ketose - dvs tar seg en øl eller en bedre middag en gang i blant. Vil den klare å skuffe unna det ekstra fettet i maten, på tross av at jeg ikke er i ketose?

Er fantastisk glad i svine- og kyllingkjøtt, så jeg kutter gjerne ut den vanlige brødmaten mot salater eller fileter til lunsj osv... Og jeg vet at de inneholder mye proteiner, men hva med å erstatte de vanlige to brødskivene med en egg/bacon-omelett, feks - etter ketosen?

Leeds er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:24   #2
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Etter ketosekuren, hva da?

Hei,
Noen fortsetter med et ketogent kosthold selv etter oppnådd vekttap. Mange går også over til Fedon og noen kjører generell lavkarbo og de aller, aller fleste holder seg under 72 kh pr dag, ref. Lutz (boka: Bedre uten brød)
Lavkarbo er et samlebegrep på karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. Den generelle oppfatning vedrørende fettet er at dette ikke nødvendigvis må reduseres om man holder seg innenfor 72 kh pr dag (ref. Lutz).

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 16:35   #3
Leeds
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Leeds er på en erverdig vei

Sv: Etter ketosekuren, hva da?

Tusen takk for svar!

Leeds er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sug etter karber etter utskeielse! Maissa89 Lavkarbo generelt 9 30-12-09 21:13
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
13 dager på ketosekuren og ingentig skjer! gunn700 Mer enn 30 kg overvekt 8 28-01-09 19:17
Sma før og etter 15 kg! sma Ketolysekuren 66 10-05-08 20:14
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.