Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Alpint - trening, tips og utstyr

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-04-09, 10:33   #1
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Alpint - trening, tips og utstyr

Det hadde vært morsomt om det var mulig å dra i gang en ski-tråd for oss som syns vinteren er helt ålreit.

Her er alle velkommen til å delta, uansett hvor sær alpininteressen måtte være. Monoski, speedski, telemark og snowboard - her er det høyt under taket :-)

Jeg trenger tips for effektiv barmarkstrening. Jeg står mye på ski, men mest i preparerte løyper. Etterhvert har jeg fått en god teknikk, og pga mengdetreningen er formen brukbar. Jeg kan stå på ski fra tidlig morgen til sen ettermiddag uten å "gå tom". Like før påske skaffet jeg meg et par brede ski beregnet for offpist. Da oppdaget jeg at muskulaturen ikke var i så god form som jeg trodde. Etter et par timer i løssnø var lårmusklene rimelig sure!

Noen tips for effektiv barmarkstrening av skimuskler?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 13:39   #2
Kula
Seniormedlem

Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Alpint - trening, tips og utstyr

Svarer selv her jeg, i og med at tråden ikke akkurat er blitt nedrent av andre alpinister!

Sykling i bratte oppoverbakker er tingen! Jeg kjenner at muskulaturen blir sliten på samme måte som når man står på ski i løssnø.

Aktuelt skitips: Det er nå høysesong på New Zealand!

-

Gammel 23-06-09, 23:55   #3
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sykling hjelper helt klart :-)

Gammel 10-01-10, 22:07   #4
Kula
Seniormedlem

Jeg sparker igjen liv i denne umåtelig populære tråden!

Tommygutt; du har helt rett i at sykling hjelper. Jeg syklet mye i høst før snøen kom, og duverden som jeg merker forskjell. Allerede første tur i bakken denne sesongen var bena "på plass".

Jeg har nå passert 30 skidager denne sesongen, og ligger godt an til fullt utbytte av en to ukers tur til Colorado i slutten av februar.

Tar gjerne imot tips fra noen som kjenner til gode steder for løssnøkjøring i Colorado for en "intermediate" løssnøentusiast.

-

Gammel 15-01-10, 12:22   #5
Kula
Seniormedlem

Her er et enkelt tips til alle som holder høy fart utendørs i streng kulde:

Sportstape på hud du ikke får dekket til på annen måte.

Nesen og kinnene rett under skibrillene kan være problematisk å få dekket til ordentlig hvis man samtidig skal kunne kvitte seg med brukt luft. 15-20 cm lang og passe bred sportstape horisontalt over nese og kinn er utrolig effektivt.

Forrige helg var det 36 kuldegrader i Hemsedal i morgentimene, og dette trikset fungerte utmerket. Jeg har noen gamle frostskader i ansiktet, disse kunne jeg unngått hvis jeg hadde oppdaget denne bruken av sportstape tidligere.

-

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening 3x i uka, ønsker max muskelvekst. 30-40min økter. Tips? screwball Trening 24 18-01-09 19:33
Trening Trulte42 Informasjon 5 06-01-09 14:07
trening.. Psyclus Trening 12 11-08-04 09:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.