Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sauser - jevner

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-10, 22:13   #1
Kristin72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 11
Kristin72 er på en erverdig vei

Sauser - jevner

Hva bruker dere for å få en litt tykk saus?
Jeg skal ha en gratinert svinefilet i helgen og her
er det fløte/normannaost saus... men i oppskriften står det at jeg skal ha 1/2 sps hvetemel.... Og det er jo ikke "lov".. hva kan jeg bruke istedenfor?

__________________
Kristin



Kristin72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:15   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Kristin72, her.

Hva bruker dere for å få en litt tykk saus?
Jeg skal ha en gratinert svinefilet i helgen og her
er det fløte/normannaost saus... men i oppskriften står det at jeg skal ha 1/2 sps hvetemel.... Og det er jo ikke "lov".. hva kan jeg bruke istedenfor?

Hvorfor kan ikke du bruke en 1/2 ss hvetemel?? Reagerer du på hvetemel??

Jeg teller karber og så lenge jeg holder meg under den grensen jeg har satt for meg selv spiller det ingen rolle hvor karbene kommer fra..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:27   #3
Kristin72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 11
Kristin72 er på en erverdig vei

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvorfor kan ikke du bruke en 1/2 ss hvetemel?? Reagerer du på hvetemel??

Jeg teller karber og så lenge jeg holder meg under den grensen jeg har satt for meg selv spiller det ingen rolle hvor karbene kommer fra..

Jeg er ganske fersk på dette området... og følger for tiden Thor Fosseids ketolyse kur... Og der er jo ALT av hvetemel bannlyst...
Skal iflg. den kuren ha i meg 25 gr karbo pr dag... Og det er kanskje ikke
så mye karb i 1/2 ss?

__________________
Kristin



Kristin72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:28   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Kristin72, her.

Jeg er ganske fersk på dette området... og følger for tiden Thor Fosseids ketolyse kur... Og der er jo ALT av hvetemel bannlyst...
Skal iflg. den kuren ha i meg 25 gr karbo pr dag... Og det er kanskje ikke
så mye karb i 1/2 ss?

Viss kuren ikke tillater hvetemel, så skal du ikke bruke det

Den sausen blir vel litt tykk uten jevning også, kan jeg tenke meg Og jo lenger den koker, jo tykkere blir den

Thor Foseids kur og Ketolysekuren er to vidt forskjellige kurer
Hvem er det du bruker?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:31   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Kristin72, her.

Jeg er ganske fersk på dette området... og følger for tiden Thor Fosseids ketolyse kur... Og der er jo ALT av hvetemel bannlyst...
Skal iflg. den kuren ha i meg 25 gr karbo pr dag... Og det er kanskje ikke
så mye karb i 1/2 ss?

Hør på Gerd du! Ho er superflink! Jeg bare holder meg unna mange karber uavhengig hvor de kommer fra.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:32   #6
Kristin72
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 51
Innlegg: 11
Kristin72 er på en erverdig vei

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Viss kuren ikke tillater hvetemel, så skal du ikke bruke det

Den sausen blir vel litt tykk uten jevning også, kan jeg tenke meg Og jo lenger den koker, jo tykkere blir den

Thor Foseids kur og Ketolysekuren er to vidt forskjellige kurer
Hvem er det du bruker?

Jeg startet forrige mandag... Og vi (mannen og jeg) skal vel over på en type lavkarbo-diett... Vi måtte bare ha en "kick" for å starte - og se hva dette er... Så nå går vi på den som heter Start Ekstrem.. Og jeg ser jo at mye av maten kan vi lage selv. Men jeg må lære litt mens veien blir til. Vi er i ketose nå - og jeg er litt redd for å "dette" ut av denne ketosen...Så da blir det kanskej litt mange "dumme" spørsmål

__________________
Kristin



Kristin72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:34   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Kristin72, her.

Jeg startet forrige mandag... Og vi (mannen og jeg) skal vel over på en type lavkarbo-diett... Vi måtte bare ha en "kick" for å starte - og se hva dette er... Så nå går vi på den som heter Start Ekstrem.. Og jeg ser jo at mye av maten kan vi lage selv. Men jeg må lære litt mens veien blir til. Vi er i ketose nå - og jeg er litt redd for å "dette" ut av denne ketosen...Så da blir det kanskej litt mange "dumme" spørsmål

Normalt å være usikker i starten

Da er det spis deg slank med Foseid du går på
Følg reglene du har fått der.
Alltid litt vanskelig med kostomlegging i starten. Men følger man opplegget slavisk, så blir det bare bedre

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 23:41   #8
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Suser - jevner

Opprinnelig lagt inn av Kristin72, her.

Jeg er ganske fersk på dette området... og følger for tiden Thor Fosseids ketolyse kur... Og der er jo ALT av hvetemel bannlyst...
Skal iflg. den kuren ha i meg 25 gr karbo pr dag... Og det er kanskje ikke
så mye karb i 1/2 ss?

Hvorfor ikke kjøpe boken hans? Der er mange fine oppskrifter med bilder.

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 03:29   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sauser - jevner

Fløte er enkelt å koke tykt, særlig når du har ost oppi. Men Foseid er vel veldig restriktiv på fettet? Tillater han fløæte?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 10:46   #10
Ledestjerne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 49
Innlegg: 25
Ledestjerne er på en erverdig vei

Sv: Sauser - jevner

Johannesbrødkjernemel.

Prøv deg fram med 1 ts, bland gjerne med litt kald væske, veit ikkje om den klumper seg dersom du tar den direkte i varm væske. Får kjøpt den på helsekost. Lite glass.

__________________




Det løsner, smått om senn!
Ledestjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 20:32   #11
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Sauser - jevner

Jepp

Johanneskjernebrødmel fra helsekost eller nestargel fra apoteket. Begge er samme ting. Bruker det både som jevner og fortykning i supper. Kan også benyttes for å lage rømme eller fløte-grøt.

Odde

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette går så det suser! wollafruen Ketolysekuren 20 17-09-07 14:14
Det går så det suser.. Lille trille Eurodiett 3 26-03-07 12:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no