Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 51
![]() |
![]() Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?Hei. Jeg har et spørsmål til dere som har et kosthold med ca. 50-70 karber i døgnet. Hvor mye fett spiser dere? Jeg tenker på at noen mener at så lenge man ligger under 72 karber i døgnet så skal man ikke redusere på fettmengden. Men hva er egentlig akseptabel fettmengde her da?
Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!! Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold
![]() |
![]() |
#2 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?Hei! Jeg skjønner godt problemstillingen, og lurer egentlig på det samme. Jeg for min del ville IKKE ha spist så mye fett når jeg spiser såpass med karbohydrater. Fett+karbo= ingen god kombinasjon. Jeg lever fortsatt i den troen at kalorier inn må være i samsvar med kalorier ut. Og med såpass mye karbohydrater og fett vil jo kalorinivået også bli rimelig stort. Thor Foseid fra SpisDegSlank har jo i slankefasen litt høyere karbohydratnivå enn på ketolyse (25g) og han mener at man da skal spise ca 60 g fett da, med et totalt kaloriinntak på 1240 kcal. I vedlikeholdsfasen mener han at sammensetningen bør være 150 g protein, 100 g karbohydrater og 60 gram fett, med et kaloriinntak på ca 1540 kcal. Vet dette ikke er helt det samme, men det kan gi en indikasjon på at fettmengden ikke bør bli ALT for høy. Egentlig vet jeg ikke hva som er det riktige, men jeg ville i hvert fall selv redusert fettmengden fra ketolyse hvis jeg skulle spist 50-70 g karbohydrater. Men som sagt jeg tenker også litt kalorier |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?"Fett+karbo= ingen god kombinasjon"
Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!! Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?Proteinmengden holdes stabil, men man på kutte ned på fettet tilsvarende det man øker på med karbo.
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fettmengde ved 50-70 karber i døgnet?Jeg pleier å ligge på ca. 70 gram karbohydrat i døgnet, og tenker ikke spesielt mye over fettmengden. For det meste pleier fettmengden å ligge på rundt 150-200 gram. og proteinmengden på ca 80-100 i døgnet. Det skal legges til at jeg ikke forsøker å gå ned i vekt, men jeg har det siste året likevel gått ned rundt 4 kilo på den sammensetningen. Om du holder orden på karbohydratene tror jeg ikke du trenger å frykte at fettinntaket blir for høyt, med mindre du er typen som elsker å drukne maten i fett.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen som kan hjelpe meg med protein og fettmengde? | Ferskenbeinet | Lavkarbo generelt | 1 | 11-02-10 22:44 |
Treningstid - når på døgnet? | Abbe | Trening | 8 | 26-10-09 20:22 |
Usikker ang. fettmengde? | Fredrikke07 | Ketolysekuren | 8 | 22-04-08 20:08 |
Når på døgnet er det best å veie seg? | iren84 | Spørsmål og svar | 1 | 30-11-07 07:42 |