Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fett (igjen)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-03-10, 08:46   #1
Smilla
Juniormedlem

Smilla sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Smilla er på en erverdig vei

Fett (igjen)

Oooook... min hovedsaklige fettkilde er rapsolje (og steking i meierismør da så klart). Men oi..1,5 dl olje er jammen mye på en dag (for det blir ca 1,5 dl om det skal være 150-200 gr fett ??????).
Jeg veier og teller og karbo og proteiner i den mengden jeg skal ha er ok. Men ser at jeg har slurvet med fettet i den grad at jeg ikke har fått i meg nok, siden det skal være mellom 150-200 gr fett fordelt utover dagen, og jeg har helt sikkert fått i meg under halvparten av hva jeg skal ha.
Og nå ser jeg at jeg på to uker med innstramming, dvs 20 karber, kun har gått ned 1 kg! Og det er nok pga for lite fett tror jeg (for kaffen nekter jeg å innse at det er...)
Mitt spørsmål blir da: 1,5 dl olje, er det ok mengde å få i seg ila en dag?
(Får vel shotte...)
Jeg veier 63 og er 1,73 lang. Og jadda jadda ...vet at jeg ikke er overvektig, men forsøker å finne trivselsvekta mi på 58-60 kg, samt at (og i all hovedsak) kroppen min funker superdupert på lavkarbo. Sover bedre, mer energi, lettere å trene osv osv!

Smilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 09:07   #2
Aggatuss
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Fett (igjen)

"Jeg veier og teller og karbo og proteiner i den mengden jeg skal ha er ok. Men ser at jeg har slurvet med fettet i den grad at jeg ikke har fått i meg nok, siden det skal være mellom 150-200 gr fett fordelt utover dagen"

Hei,

Jeg er ny her og skal ikke ned i vekt, ønsker bare å forandre livsstil til lavkarbo (Veier 62 kg, 170 cm høy og trener masse, 6-10 timer i uka (tidligere aktiv idrettsutøver). Men lurer på bl.a en ting: Hvordan vet du mengden av hva du skal få i deg?

- Hvor mye skal være karbo, hvor mye skal være proteiner og hvor mye skal være fett?

- Hva bør forholdet være mellom disse?

(Klarer ikke å finne det, verken her eller på nettet - trolig fordi jeg er i min 2. uke på lavekarbo (ca. 11 % av matinntakte, mot 60 %) og har tåkesyn, svimmel og slapp, og blir fort kvalm av å lese/scrolle på nettet ...).

Denne uka har jeg ligget på snitt: 11 % karbo, 66 % fett og 23 % proteiner, men har altså ikke peiling på om dette er bra (skal altså ha i meg LITT karb, ikke LCHF, Atkins eller ketolyse)

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25
Fett (igjen) Confused Spørsmål og svar 2 08-12-08 00:29
Fett - igjen silje Lavkarbo generelt 3 24-07-05 15:38
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.