Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bruker dere menyer?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 14:35   #1
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Bruker dere menyer?

Setter dere opp menyer for hver uke eller er dere så *inn i det* at dere bare spiser på gefühlen?

Har holdt på i to uker nå, men jobber fremdeles med å sette meg inn i alt...og ikke minst finne ut hvor mange karb'er som er det optimale. Et lite problem er at han helst ikke spiser det samme for mange ganger...hadde det vært meg kunne jeg strengt tatt laget ett dagsløp og så spist det frem til jeg nådde målvekten...

Synes det er litt vanskelig å få dagene til å gå opp, men har funnet ut nå at jeg kanskje bør starte i andre enden...dvs FØRST finne ut hvor karbohydratene skal komme fra og SÅ sette opp det andre etterpå.

Kom gjerne med innspill om hvordan dere har løst det om dere har funnet noen geniale løsninger!

Gammel 23-04-10, 15:03   #2
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 41
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Bruker dere menyer?

Forge gang jeg gikk på kuren og den første uken denne gangen målet jeg alt og førte opp og regnet. Men nå når jeg har kommer inni det igjen så vat jeg ca hvor mye jeg kan spise av forskjellig. Men om jeg prøver meg på noe nytt så må jeg jo rekne for å ikke få i meg for mye.

Gammel 23-04-10, 16:09   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Det er lurt å følge menyplan og oppskriftene i boka i starten, til det sitter i fingrene. Så heller utvide "repetoaret" litt og litt etter som man får dreisen på det

Det er min erfaring

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 00:35   #4
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Namba er på en erverdig vei

Jeg planlegger før jeg handler til hele uka. Da er det lett å planlegge "overlappende" mat, at jeg kan steke f.eks kylling til flere middager, lage et eller to tilbehør og variere det med f,eks fisk og kjøtt for å få mindre matlaging. Jeg spiser stort sett bare "middag", så jeg skriver opp mange middagsforslag og lager nok til at det blir rester. Litt går i fryseren sånn at jeg kan ta det hvis jeg ikke orker å lage mat.

Det er vanskelig å sette seg inn i alt i begynnelsen, men etter en måneds tid går det stort sett av seg selv. Jeg synes det er lettere å spise variert dersom jeg planlegger.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 00:36   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg MÅ ha middagsmeny for hver dag hele uka, ellers sitter jeg der og lurer på hva vi skal ha til middag og det blir bare tull. Dessuten kan jeg handle sjeldnere da, passer på at jeg har alt i hus til alle ukens middager osv. Veldig greit.

Gammel 29-04-10, 18:08   #6
henki8
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 38
henki8 er på en erverdig vei

er det generelt 15, 20 eller 30 som er det maksimale antall karber man kan spise om dagen?

henki8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketos Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som bruker rockering roxette Trening 3 26-03-10 20:29
Hva bruker dere smør til? Tidl. medlem Generell diskusjon 6 25-05-09 21:51
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hva kosttilskudd bruker dere? Hapzen Atkins kosthold 1 09-09-08 09:16
Brie - hva bruker dere den til? mofe Oppskrifter 11 18-03-07 13:00

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.