Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ned i vekt på høykarbomat....

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-05-10, 12:06   #1
somaya
Medlem

somaya sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
somaya er på en erverdig vei

Ned i vekt på høykarbomat....

Jeg har spist 'normalt' en ukes tid eller mer og plutselig går vekta nedover igjen etter å ha stått bom stille på lavkarbo. Middagen består som regel alltid av grønnsaker og kjøtt/fisk el l, så jeg har ikke spist pasta ris, potet. Bare at frokost og lunch har bestått av litt grovt brød. Og jeg har ikke slikt voldsomt søtsug om kvelden som jeg hadde før på karbokjøret...
Forstår ingenting jeg.

Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:11   #2
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt på høykarbomat....

Klart det er mulig å gå ned i vekt på noe annet enn lavkarbo!
I fjor byttet jeg ut typisk usunn mat/godter med brødskiver. Hver gang jeg hadde lyst på noe godt (ofte!), så spiste jeg brødskive med pålegg. Jeg drakk hovedsakelig skummet melk, og i snitt antakelig 1 liter om dagen. Jeg spiste litt mindre frokostblanding, men bare litt mindre.
Jeg gikk ned 15 kg i fjor! (men gikk dessverre opp 3 av dem i vinter, men det var fordi jeg bytta ut brødskiver med usunt godt igjen....)
Jeg hadde ikke hatt som vane å spise så mye brød før, så det var en utfordring, men den virket.
Så klart at brød & melk virker!

men ketolyse gjør at jeg føler meg bedre, både fordøyelsen, og energien. Om vekta ikke går ned, så vil jeg likevel slutte med ketolyse igjen, men jeg gir kostholdet noen uker til, regner jeg med.

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 12:23   #3
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Kanskje du har spist FOR lite kh, tidligere? Eller spist deg over "passe mett" fordi du har spist lavkarbo-mat og ikke tenkt over det, mens nå spiser du normal mengde fordi brød er "litt ulovlig"? Om du forstår.

Noen må ha 40-50 kh om dagen for å trives, for å gå ned i vekt. For meg så er 15 kh for lite, tipper jeg har ca 20-30 kh om dagen.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 13:45   #4
somaya
Medlem

somaya sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
somaya er på en erverdig vei

Jeg har aldri spist ketogent fordi jeg ammer, men har merka på lavkarbo at jeg har sluppet å få søtsug om kvelden og det er godt. I tillegg har det gått greit å spise litt 70% mørk sjokkis istedet for tidligere en hel plate melkesjokolade
Var derfor litt overaska over at jeg ikke fikk søtsug selv om jeg tilførte litt brød i kostholdet. Var passe lei av lavkarbobrød.....
Har funnet ut at jeg vil prøve meg på lindberg kosthold, må bare få lest boka først. Nå skal jeg ikke så mye ned i vekt mer, dette blir en livsstil for meg.

Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 15:23   #5
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Forstår! Flott at du har funnet ut hva som funker for deg.
Jeg spiser av og til en halv brødskive til frokost, men veldig grovt brød da, mørkt tyskt brød. Deilig med litt avveksling.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 17:14   #6
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har lurt litt i det siste om det kan handle om at vi gjør en mønsterbrytning for kroppen. Når vi gjør noe nytt, får vi en respons i kroppen. Lavkarbo blir jo et mønster etterhvert, og kroppen kan gå litt i dvale i forhold til vektnedgang.

For noen år siden leste jeg en bok hvor det var annbefalt å starte dagen med frukt. Jeg testet dette, spiste et stort fat oppskåren frukt hver dag til frokost og gikk faktisk ned noen kilo. Men hvis jeg husker rett så stoppet nedgangen opp etter ca 3-4 kg.

Ut i fra det jeg vet i dag høres det jo helt sprøtt ut å gå ned i vekt med store mengder frukt til frokost, masse fruktsukker. Så jeg har undret på om det kort og godt handler om at jeg gjorde en endring for kroppen.

Har selv hatt et langt vektplatå nå og forsøker å kutte ut meieriprodukter. Ser foreløpig ut som om det funker. Etter å ha stått stille i 4 mnd, forsvant plutselig 1 kg etter at jeg kuttet meieriprodukter. Det jeg lurer på er om dette egentlig er en reel partystopper for meg, noe det godt kan være, eller om det bare er det at jeg gjort en endring i kostholdet. Spiste ganske mye meieriprodukter med fløte, rømme og ost. Spørsmålet er om jeg hadde fått samme effekt av å kutte ut noe helt annet og tilført noe annet?

Uansett, gratulerer med vektnedgangen.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 17:42   #7
BitTorres
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Det bare datt en tanke ned i hodet mitt her....Det hender jo at man får råd ved stopp i nedgangen, å kutte ut noe, enten melkeprodukter eller noe sånt. Kanskje en bør snu på flisa? At en bør TILFØRE noe? Vet ikke hva, da..Frukt? Potet?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 18:24   #8
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Skaldeman er jo ganske rigid når det gjelder karber, men skriver også om å innføre en "sommer" når vekta står stille. Tanken er vel at vi spiste karber fra bær og slikt om sommeren, for så å stramme inn om vinteren til fett og proteiner.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Opp i vekt? Lars'ern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 09-01-10 17:35
Rar vekt ... marithja Generell diskusjon 7 02-10-09 10:23
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:59.