Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse stix?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-06-10, 16:11   #1
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Matgud er ny på veien
Wink

Ketolyse stix?

Weee min var rosa-lilla! det betyr at jeg er i Ketose. Men har det noe mulig til å bli mørkere? Spiser jeg for mye eller for lite karbs?

Gammel 05-06-10, 17:42   #2
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ketolyse stix?

Dette er tatt opp flere ganger - alt utslag er utslag. Mørk farge trenger ikke nødvendigvis bety at du har optimal forbrenning, det kan for eksempel tyde på at du drikker for lite vann slik at urinen er for konsentrert.

Jeg ville ikke bekymret meg for fargen dersom jeg var deg, det beste er nok å fokusere på å få et matinntak som er så balansert som mulig

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:22   #3
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Tror jeg klarer meg ganske bra Må få i meg litt mer karbs bare!!!
Men jeg går ned i vekt da å det er jo flott

Så når jeg får lønn skal jeg invistere i digitalvekt

Gammel 07-06-10, 13:21   #4
MAR
Medlem

MAR sin avatar

MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Faktisk har det blitt sånn nå at jeg sliter med å få i meg nok karber - eller, jeg kan ikke bare spise når jege er sulten for å få kabalen til å gå opp, men heller gjøre det til et poeng å velge grønnsaker med mer karber for eksempel. Men jeg blir flinkere og flinkere! Rart å være så bevisst på mat uten å være sulten, bare

Men tror det er noe som skjer med mange, at man mister den sultfølelsen og interessen for mat som jeg tidligere hadde. Er vel bare sunt det, forsåvidt

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 15:33   #5
Covn
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Covn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Så når jeg får lønn skal jeg invistere i digitalvekt

Kjøpte meg en digitalvekt på elkjøp til knapt 300kr når jeg startet Så ikke en stor utgift.

Covn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 22:06   #6
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Nei men det ordner seg blir vekt på torsdag. håper ikke jeg begynner å veie meg hver dag da...

Gammel 27-06-10, 22:29   #7
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Her kommer ett litt halvekkelt spørsmål, men bær over med meg

Det står at stixen skal dyppes i urinen og leses av etter ett minutt. Jeg har bare (og her kommer det halvekle), tisset direkte på stixen og den har jo utslag. Vil det ha noen mer riktig betydning om jeg ..vel, tisser på et glass og dypper stixen? :P

Åh, flaut, men legit spørsmål

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 23:41   #8
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Kan ikkje tenke meg at det skal ha nokon ting å seie om du tisser på pinnen eller tisser i kopp og dyppar stixen i. Eg har gjort begge delane, men det er jo så vanskeleg å tisse rett på pinnen...

Til samanlikning, kan du jo ta gravitest på begge måtane alt ettersom kva du foretrekker. Hovudsaken er jo at du får rein ublanda urin på stixen. (Ikkje dyppe stixen i toalettet, slik ein forumitt gjorde, det gir ikkje riktig utslag) Den treng ikkje nødvendigvis vere i kontakt m urin i 60 sekund, du må berre vente angitt tid for å vere sikker på at du får avlest rett svar.

Eg les i eit anna nettforum eit svar frå dr Torkil re "korleis" der han nemner at enkelte meiner det er ein risk for å "tisse bort" kjemikaliene på stixen dersom du held den rett i strålen. Ikkje veit eg. Tissar ein så hardt, og er stixen så ømfintleg? Eg syns uansett det er enklast å tisse i eit beger, rett og slett fordi eg sikter så innigranskauen dårleg...

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 12:31   #9
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Alder: 45
Fofa er ny på veien

Jeg lurer bare på om noen jan fortelle meg hva som gjør at noen har mørkere farge(altså mer utslag) på stixen enn andre?
Har aldri prøvd stix før, men fikk 3 stk av ei venninne, bare for å sjekke. har vært i ketose i ca 2 uker nå, men fikk bare mellom lavt-moderat utslag
Jeg vet at utslag er utslag, men det er jo en grunn til at det er flere nivåer på den stixen...så jeg vil jo tro at det optimale er å få den aller mørkeste fargen, eller?? Hvordan kan jeg i såfall oppnå det? Er veldig påpasselig med karbene!

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 12:42   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

som regel skyldes mørkt utslag at en har drukket for lite den dagen. Det kan og ha noe med hvor i syklusen du befinner deg har jeg merket meg. De forskjellige mørkhetsgradene er ikke noe å trakte etter, så lenge den er lysrosa er det bra! Ikke noe bedre om den er mørkere!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 12:48   #11
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Alder: 45
Fofa er ny på veien

ok, takk for svar
Har aldri vært noe hysterisk med denne stixen, altså..men måtte bare spørre. Man vil jo gjøre det beste man kan Ok, men da fortsetter jeg bare sånn som jeg har gjort! Thanx!

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 14:16   #12
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Man kan også få lite/ikke noe utslag om man har trent hardt og ikke har noen ketoner i overskudd! Om alle ketonene blir brukt til drivstoff, vil jo ingen finne veien til urinen!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynnere på ketolyse (spm om stix) Namba Ketolysekuren 8 07-06-10 17:31
Ketolyse stix... har et spørsmål connie83 Ketolysekuren 2 07-09-09 22:35
Stix ccgirl1982 Ketolysekuren 8 14-08-09 13:46
Ketolyse-stix Hyper Spørsmål og svar 5 05-08-09 01:17
Ang stix. cilemora Ketolysekuren 8 01-09-07 16:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:56.