Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Hei! Sist redigert av aslaug : 19-07-09 kl 18:00. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 5-25-70
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Nå har jeg leita masse rundt her og er like usikker.Nå skal jeg prøve å forklare meg ordentlig, så kanskje noen kan hjelpe meg å ordne opp i disse begrepene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?soyamel er ikke det samme nei.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Takk for svar,luringen! Er nok litt forvirra ennå |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Dytter på denne tråden, kanskje noen flere kan svare nå som var på ferie da jeg skrev den sist???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Hvetegluten er bare glutenet i hveten. Gluten er proteinet i melet. Du kan trygt bruke det. Skal ikke være no karber å snakke om.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Litt karber er det forresten... 20 g per 100 g. Men det skal som regel ikke være enorme mengder glutenmel i disse lavkarbobrødene.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Glutenmel brukes for å få en seig deig som henger sammen.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Synes det er tragisk når helsekostansatte påstår helt feil ting, om de ikke VET noe bør de jo sjekke det opp før de selger det. Jeg jobbet i Life i 5 år, og jeg påstod aldri noe overfor en kunde om jeg ikke var helt sikker. Visste jeg det ikke var jeg enten ærlig og sa jeg vet desverre ikke, eller jeg ringte rundt og sjekket det opp. Blir forbanna på sånt, for det ødelegger ryktet til helsekostbransjen, som er frynsete nok som det er.
![]() |
![]() |
#10 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Hvor fant du ut karboinnholdet i glutenmel? Finner det ikke i matvaretabellen... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LKHF
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Jeg googlet "glutenmel næringsinnhold" og fant ut at det har ca 20g karbohydrater pr 100g!
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?
Hei. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 49
![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?Jeg kjøpte hveteprotein for et par uker siden, og denne uken forsøkte jeg endelig å bruke det. Jeg hadde en oppskrift fra Atkins på vaffler, og byttet ut soyamelet med hveteprotein + litt JBKM. Resultatet ble veldig merkelig, men så har jeg ikke forsøkt å lage disse med Soyamel før, så jeg vet jo ikke om de ble "merkeligere" enn den opprinnelige oppskriften. Det jeg merket meg var uansett at vafflene IKKE kunne stekes i vaffelhjern, det ble da en merkelig plastikk-aktig hinne av røra i vaffeljernet og resten forsvant ut. Denne hinna var helt umulig å få vekk etterpå også. Min antakelse er da at myseproteinet ikke tåler såpass intens varme. Noen som har erfaring eller vet dette?
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Forvirra ang."meltyper", kan noen hjelpe?jaaa en sånn tråd vil jeg ha og |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? | Borealis | Lavkarbo generelt | 4 | 02-11-10 14:14 |
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! | donjuanwannabe | Atkins kosthold | 17 | 21-09-09 19:26 |
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? | tonemor | Ketolysekuren | 1 | 29-08-08 10:59 |
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! | Agurk | Lavkarbobøker | 2 | 07-01-08 14:21 |
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? | cilemora | Lavkarbo generelt | 7 | 01-01-08 01:41 |