Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vannprosent i kroppen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-07-10, 18:27   #1
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Vannprosent i kroppen

Hva er normal vannprosent i en kropp?? Damekropp? Mannekropp??
Jeg leter og leter på nettet og får så mange varierende svar. Så jeg tenkte; kan de som har tanitavekt fortelle SIN vannprosent?? Jeg trives best med en vannprosent mellom 38-39%. Jeg ser jo fra nettet at det kanskje er lite, men går jeg over det blir jeg skikkelig ille i kroppen.... Det har kanskje noe å si HVOR disse 39% med vann legger seg?? Hos meg legger de seg i brystkassen og i hode/nakke...

Gammel 21-07-10, 23:31   #2
Borghild
Seniormedlem

Medlem siden: May 2010
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vannprosent i kroppen

Hei. Googla vann% og kopierte dette:

"Vannprosenten kan variere med alt fra 50-75%. Mennesker som har mye muskler har høyere vannprosent enn de med høy fettprosent. Dette fordi muskelvev inneholder 70-75% vann, mens fettvev bare inneholder 10-15% vann.
Hvis du hadde hatt en vannprosent på 51% så ville fettprosenten din være mye høyere enn 13%. Og hvis du virkelig har en fettprosent på 13 måtte du ha hatt høyere vannprosent enn 51. Så det er nok et av tallene som er feil, og da ville jeg tippet fettprosenten siden den er så langt fra normalen."

Gammel 22-07-10, 10:08   #3
Krstle
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Vest-Agder
Krstle er på en erverdig vei

Sv: Vannprosent i kroppen

I følge manualen til badevekta mi, skal sunn vann% være: 40-60%

Mål: 75kg innen 01.08.2013
Krstle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse <3 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kroppen er rar Nussenasse Lavkarbo generelt 11 04-09-08 19:32
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43
Veiing av kroppen Lindabtn Ketolysekuren 30 29-07-07 13:39

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.