Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En uke i spania......

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-07-10, 23:20   #1
HildeT
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
HildeT er på en erverdig vei

En uke i spania......

Hei. skal en uke til spania om litt og lurer fryktlig på hvordan det kommer til å gå med dietten......noen som har vert ute å reist og har noen gode råd og tips

HildeT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:28   #2
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Sv: en uke i spania......

Hei!
Jeg bor/jobber noen måneder i året i Spania, så der har jeg god erfaring!
De har massevis av herlige skinker og oster overalt hvor du går, så de er gode alternativer. Skal du spise ute, så kan du jo bestille uansett type kjøtt, og be om å ikke få poteter..eller la de ligge igjen. Hehe. Som regel spiser de ikke mye potet der nede, så det meste kommer med endel salat uansett.
Dessuten finnes det jo utallige supre tapas-plasser, og der kan du bestille de deiligste skinker. Ost har de og, av høy kvalitet(les ikke noe magert der, nei). Tapas har også masse ulike kyllingretter. Dersom man spiser på tapas-plasser, så får man ikke i seg noen karber nesten...unngå bare å spise brødet som kommer til, og tortilla(omelett med potet) Ellers er det meste karbo-vennlig! Kos deg masse i varmen

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:35   #3
Thaleia
Medlem

Thaleia sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: en uke i spania......

Jeg vil nok tro at det kommer til å gå bra å spise lavkarbo. Det letteste er ofte å bestille reint kjøtt/fisk og så eventuelt bestille salat og ha som tilbehør. Maten i Spania varierer jo en god del fra region til region, men skal kunne gå an å finne mat som trygt kan spises. Her hvor jeg bor (Galicia)er de veldig glad i fritert mat og masse poteter(helst fritert), og heller dårlig på grønnsaker. Får man grønnsaker her er de garantert kokt i stykker
Finnes jo mye ulike tapas retter som er topp mat når man spiser lavkarbo,det finnes masse gode skinker, spekepølser og gode oster.
Ønsker deg lykke til og god tur

Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 20:38   #4
LillePille
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Hordaland
LillePille er på en erverdig vei

Sv: En uke i spania......

Super tråd! Skal til Solkysten i aug./sept.

LillePille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 23:02   #5
mona71
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Alder: 54
mona71 er på en erverdig vei

Heisann. Bor nå på Gran Canaria. Slet litt med en gang for å finne oster og kjøttpålegg som jeg likte. Savner f.eks ridderost,men alt blir en vane. Har bodd her 3 uker,og følger fortsatt kuren. Lever på grillmat og salat, salamipølse,skinke,ulike oster. Måtte bare rydde litt i hodet og ikke tenke på alt det "gode" som vi har i Norge. Har laget rømmegrøt også. Lykke til og god ferie.

mona71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 23:14   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mona71, her.

Måtte bare rydde litt i hodet og ikke tenke på alt det "gode" som vi har i Norge.

For min del er det stikk motsatt, vanskelig å ikke tenke på det gode de har i Spania! Gå på et ordentlig matmarked, da kan du smake på både skinker, ost og pølse. Pluss masse annet. De blir ikke sure om du ikke handler, og du vet hva du kjøper

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo øl i Spania Baltazar Lavkarbo generelt 7 10-12-09 23:43
Hjelp. Jeg skal til Spania en uke og trenger tips Magga Dutti Ketolysekuren 7 13-08-08 11:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.