Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ånei, farvel jordbær ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-07-10, 12:05   #1
Konkelimonke
Seniormedlem

Konkelimonke sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Konkelimonke er ny på veien
Unhappy

Ånei, farvel jordbær ...

...jepp... no more jordbær for me...

Forrige helg var eg i vakre Hardanger og åt ganske masse jordbær. Gjekk bra då, men på måndag vart eg sittande ei god stund på toalettet for å sei det slik, med heftige smerter i magen og det som då høyrer med...
Tenkte liksom ikkje så mykje over det.

MEN; i bursdag til onkelbarnet til min betre halvdel i går, åt eg vel 5-7jordbær for å eta noko av det dei serverte.
Og kva vakna eg opp med i dag? JO; magesmerter og det som høyrer med på toalettet.... Ikkje på langt nær så ille som på måndag, men... eg åt jo ikkje så mange jordbær i går heller...

Anyway: BUHUUU!!!!! Jordbær er jo noko av det BESTE eg veit, og no må eg fint halda meg unna... for eg orkar ikkje slike plager berre fordi eg vil eta noko godt.....

kanskje det funkar betre med bringebær?

Nokon andre som har opplevd dette? Forrige gong eg åt lavkarbo gjekk det jo kjempefint, ikkje problemer med jordbær. Dette var skikkelig tragisk....

Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:15   #2
Vanii
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 33
Vanii er på en erverdig vei

Sv: Ånei, farvel jordbær ...

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Forrige helg var eg i vakre Hardanger og åt ganske masse jordbær. Gjekk bra då, men på måndag vart eg sittande ei god stund på toalettet for å sei det slik, med heftige smerter i magen og det som då høyrer med...

MEN; i bursdag til onkelbarnet til min betre halvdel i går, åt eg vel 5-7jordbær for å eta noko av det dei serverte.
Og kva vakna eg opp med i dag? JO; magesmerter og det som høyrer med på toalettet.... Ikkje på langt nær så ille som på måndag, men... eg åt jo ikkje så mange jordbær i går heller...

Anyway: BUHUUU!!!!! Jordbær er jo noko av det BESTE eg veit, og no må eg fint halda meg unna... for eg orkar ikkje slike plager berre fordi eg vil eta noko godt.....

Nokon andre som har opplevd dette? Forrige gong eg åt lavkarbo gjekk det jo kjempefint, ikkje problemer med jordbær. Dette var skikkelig tragisk....

Wops det høres ikke bra ut Jeg spiste jordbær i går og hadde ingen problemer med det. Svært synd at du får vondt i magen Kanskje skogsbær går ( jeg vet ikke 100% om vi kan spise det da) Men lykke til

Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:41   #3
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Var de sprøyta? Det kan nemlig jeg reagere slik på....

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:41   #4
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Hvor: Kristiansand
Debz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Min favorite er blåbære og det heldigvis går bra! Men jeg spiser ikke så mange heller da - 50-60 gram...du kan kanskje prøve de litt? Jeg prøvde 8 bringebær i går med pisket krem som jeg hadde noe vaniljepulver i - det smakte ganske godt, til tross for det var ikke så søt - det gikk bra også

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:46   #5
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Jeg tenker og på sprøyting..

Jeg tåler ikke sprøytet bær men økologiske går fint.

Gammel 28-07-10, 20:31   #6
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Hvis jeg spiser mye jordbær uten tilbehør, eller kun annen frukt i tillegg, så får jeg det også sånn. Men jordbær med fløte eller krem går helt fint!

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 22:39   #7
Noenkiloformye
Medlem

Hvor: Trondheim
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Awww, hørtes ikke godt ut

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 19:12   #8
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Spiste du bæra med fløte? Det er ikkje laktose du reagerer på?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Farvel til koffein-tråden Smilla Lavkarbo generelt 38 28-07-10 11:21
Farvel cellulitter!!?? mofe Lavkarbo generelt 10 02-11-04 10:54
Jeg sier farvel... Carbokiller Generell diskusjon 5 01-05-04 15:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.