Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavt blodtrykk, lav sexlyst

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 23:06   #1
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Lavt blodtrykk, lav sexlyst

Blodtrykket mitt er så lavt at jeg har mista sexlysta....humøret er altfor jevnt, jeg savner toppene og bunnene i følelsene mine.... hva gjør jeg? Kjeder meg med meg selv...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:26   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodtrykk, lav sexlyst

Hmmm, har du sjekka deg for b12-mangel?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:37   #3
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Standardsvar det, har jeg inntrykk av.

Nei...tror ikke jeg mangler noe, men kan jo ta en sjekk

Men da kan du vel svare meg på hvorfor B12-mangel skulle gi slike symptomer....?

Sist redigert av Bestemamma : 19-08-10 kl 01:01.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 07:42   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Standardsvar det, har jeg inntrykk av.

Nei...tror ikke jeg mangler noe, men kan jo ta en sjekk

Men da kan du vel svare meg på hvorfor B12-mangel skulle gi slike symptomer....?

Det er jo et standardsvar fordi B12 ofte er knyttet opp mot anemi, og lavt blodtrykk er jo gjerne også knyttet til anemi. Jeg vet jo at B12-mangel gir lav energi, nå skriver du ikke om det er noe annet enn sexlysten dette går på, forsåvidt. Det var jo bare et forslag, jeg kan jo ikke vite om du ikke har tenkt på dette før!
Dersom du har et betydelig lavt blodtrykk vil det si at viktige organer, og særlig hjernen ikke får nok blod, og det kan over tid føre til vevdsskader, så kanskje en idé å sjekke hos legen? Diebetes kan også være knyttet til lavt blodtrykk, lavt stoffskifte, dehydrering, overvekt generelt, og en mengde andre ting. Men har du lavt blodtrykk, så vil du jo kjenne dette med at du blir lett ør i hodet og svimmel, og gjerne at hjertet banker litt ekstra kraftig,
Jeg vet at både kaffe og salt kan øke blodtrykket noe (dette har jeg fra legen min), jeg har hatt en smule lavt blodtrykk selv, men ikke i den grad at det var alvorlig, men jeg drakk en del farris og hadde bare litt ekstra salt i maten. Jeg mener det hjalp, men nå er uansett blodtrykket mitt normalt etter at jeg gikk ned i vekt.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 08:17   #5
Echo
Seniormedlem

Echo sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Så dumt at du plutselig har fått lavt blodtrykk. Det er vel litt rart at det plutselig blir lavt? Hvor lavt snakker vi om?

Jeg har vært veldig plaget med lavt blodtrykk og blodtrykks fall, og har alltid fått høre av legen at lavt blodtrykk gjøres det ikke noe med. Har du gått med en sånn blodtrykksmåler hvor du måler trykket over 24 timer? Kanskje det hadde vært lurt dersom du ikke har det.

Håper ting bedrer seg for deg.

Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 09:20   #6
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Lavt blodtrykk gjøres det ikke noe med hos legen...da må det isåfall ligge veldig lavt.
Som undertrykk under 60 fx.
Har venninner som også har dette, og sjøl har jeg hatt både høyt og lavt..men jeg har da aldri hørt at det går ut over sexlysten

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:17   #7
lifejack
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Lakris øker blodtrykket! Nå er det vel ikke akkurat anbefalt å spise lakrisgodteri på lavkarbo, men hvis man driver med kunstig søtning og denslags, så finnes det jo alternativer som f.eks. store IFA i pose. Enda bedre er det å kjøpe lakrisrot på helsekosten og lage seg en deilig kopp te. Enkelt og billig Det forutsetter at man liker lakris, da

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 13:01   #8
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Lavt blodtrykk gjøres det ikke noe med hos legen...da må det isåfall ligge veldig lavt.
Som undertrykk under 60 fx.
Har venninner som også har dette, og sjøl har jeg hatt både høyt og lavt..men jeg har da aldri hørt at det går ut over sexlysten

Takk for mange tankevekkende svar........

"....går ut over sexlysten" He, he...nei, det er jo rimelig flaut da.... Men jeg er vant med å ha lyst nesten hele tiden så dette er forferdelig uvant for meg.... + det at jeg savner det å være høyt oppe og lavt nede. Det er også vanskeligere å få orgasme når jeg har sex.. (enda flauere ) ..... Merker altså en slags generell forflatning av føleleslivet og det kan jeg IKKE si at jeg liker..

Sist redigert av Bestemamma : 03-09-10 kl 13:55.
Gammel 19-08-10, 17:01   #9
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Bare kom til å tenke motsatt fall jeg.... Jeg har hatt altfor høyt blodtrykk og jeg kan forsikre deg om at økende blodtrykk og økende sexslyst IKKE er proposjonale med hverandre. Tvert om hos meg.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp mot lavt blodtrykk? matitt Fysisk og mental helse 4 24-03-10 12:30
Sexlyst klarasophie Generell diskusjon 20 22-01-09 20:43
Ketose og lavt blodtrykk ? Nenne Ketolysekuren 4 10-07-07 11:26
Blodtrykk Helene Fysisk og mental helse 3 14-08-05 15:16
Blodtrykk!! ayliah Atkins kosthold 3 06-03-04 10:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:39.