Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dumt å spise for lite?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-08-10, 13:33   #1
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys
Question

Dumt å spise for lite?

Nå de siste dagene har jeg mistet mye av matlysten, derfor spiser jeg veldig lite.. Er dette dumt? kan det ødelegge for vekttapet mitt?

Er nesten så jeg sliter med å få i meg mat..

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:43   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Dumt å spise for lite?

Du risikerer at kroppen går i spare-modus og stanser vektnedgang - evt tærer på muskler istedet for fett.

Jeg har sånne perioder selv. Enten bare venter jeg litt til matlysten melder seg, eller, hvis den bare uteblir, prøver jeg å trigge den med noe smått - en skje fløte og cocosa i tekoppen, feks, noen paranøtter, eller en fiberrik med fett pålegg, eller kanskje ett egg. Det hender at magen må få litt mat før den liksom tar seg sammen og sier fra om at den vil ha mer mat. Sånn er det for meg, i alle fall.

Åh, og jeg ser at du startet veldig nylig - jeg mistet all matlyst de første to ukene omtrent! Da er det viktig at du får i deg NOE, så du ikke bare faller sammen og må "redde deg" med hurtig-karbomat, sånn gikk det med meg på første forsøk. Skjem deg bort med mat, hva enn du liker best (innen ketogene retningslinjer) - ost, biff, bearnaisesaus, hva enn som kan tenkes å friste!

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:14   #3
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Du risikerer at kroppen går i spare-modus og stanser vektnedgang - evt tærer på muskler istedet for fett.

Jeg har sånne perioder selv. Enten bare venter jeg litt til matlysten melder seg, eller, hvis den bare uteblir, prøver jeg å trigge den med noe smått - en skje fløte og cocosa i tekoppen, feks, noen paranøtter, eller en fiberrik med fett pålegg, eller kanskje ett egg. Det hender at magen må få litt mat før den liksom tar seg sammen og sier fra om at den vil ha mer mat. Sånn er det for meg, i alle fall.

Åh, og jeg ser at du startet veldig nylig - jeg mistet all matlyst de første to ukene omtrent! Da er det viktig at du får i deg NOE, så du ikke bare faller sammen og må "redde deg" med hurtig-karbomat, sånn gikk det med meg på første forsøk. Skjem deg bort med mat, hva enn du liker best (innen ketogene retningslinjer) - ost, biff, bearnaisesaus, hva enn som kan tenkes å friste!

Men.. problemet er bare det at jeg ikke har lyst på noe som helst :/
Rakk ikke frokosten idag, da merka jeg at jeg var sulten, men når jeg kom på skolen og det ble matfri, så greide jeg nesten ikke ta en tugge av salaten min ( som jeg i forrige uke ikke kunne få nok av!)

Men.. visst jeg istedenfor spiser masse mat med veeeldig lite karber, spiser litt mat, med mer karber i? (skal ikke over 15 da) For, da får jeg jo i meg karbene jeg skal ha?

Gammel 23-08-10, 14:55   #4
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Ketolysekuren er vel klinkende klar på det punktet; spis når du er sulten, og spis deg passe mett.

Er du ikke sulten, så la vær å spise.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:27   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Ketolysekuren er vel klinkende klar på det punktet; spis når du er sulten, og spis deg passe mett.

Er du ikke sulten, så la vær å spise.

-

Og bare ta det helt med ro! Matlysten kommer tilbake!!!

Gammel 23-08-10, 16:02   #6
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

okei, men da skal jeg gjøre det
Fikk faktisk lyst på noen kylling vinger, så da blir det det til middag
Så skal jeg lage noen lavkarbopannekaker senere, for å se om det er noe jeg kan ha lyst på

Gammel 23-08-10, 16:14   #7
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Jeg for min del blir uvel og kvalm om jeg ikke spiser nok. Så det er jo forskjellig fra person til person.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:33   #8
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Slappe dager, f.eks. under mens eller andre faktorer som gjør dagene litt grå, så mister jeg også fullstendig matlysten; og da unner jeg meg akkurat det jeg har lyst på! Selvfølgelig innenfor ketogene retninglinjer. Har jeg lyst på taco, vel, så lager jeg det. I går hadde jeg en slapp dag grunnet magesmerter og dårlig generell form, så jeg så film og pisket krem med noen dråper Fun Light-saft i, smakte himmelsk! Tok dessuten bort søtsuget (som meldte sin ankomst siden middagen ikke var fet nok). Man lærer så lenge man prøver

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:37   #9
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Men.. problemet er bare det at jeg ikke har lyst på noe som helst :/

Ja... det jeg mener er om matlysta blir borte i flere dager, sånn at du blir svimmel og greier som følge. Da må du prøve å finne en måte å få i deg noe. Ellers er jeg stort sett helt enig med det noen andre sa her; man skal spise når man er sulten og la være når man ikke er det. Kroppen jobber ikke alltid etter klokka.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetikere bør spise lite fett og mye karbohydrater Iset Lavkarbo generelt 3 17-03-11 17:27
Er det mulig å spise for lite? frkprym Spørsmål og svar 1 15-10-09 07:45
Spise for lite? K`s choice Ketolysekuren 9 11-08-08 14:24
Er det dumt å spise for mye vafler? cilemora Dr Lindbergs 8 16-11-07 12:43
Kan man spise for lite karboh? cathrine Induksjonen 9 27-02-04 07:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.