Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Reumatiske /becheterev smerter ...

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 21:51   #1
tassa69
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
tassa69 er ny på veien

Reumatiske /becheterev smerter ...

Noen her som syns lavkarbo kostholdet hjelper på dette?..dette er i tillegg til vekt tap., ett stort håp for meg

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:56   #2
IdaMarie
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
IdaMarie er på en erverdig vei

Sv: Reumatiske /becheterev smerter..

Jeg er jammen ikke sikker på om det er innbildning eller tilfelle, men jeg syns kanskje jeg er litt mindre stiv nå enn for 1 uke siden. Det er bare 1 uke siden jeg startet.

Det er Bekhterew jeg har.

IdaMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Redusere karber i hverdagen Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:54   #3
tassa69
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
tassa69 er ny på veien

Sv: Reumatiske /becheterev smerter ...

:-)...så bra da, jeg merker ikke noe ennå...jeg har ikke fått noe diagnose, men de tror det er bechterev..men fiinner ikke noe på bildene, men symptomer og div annet er der...håper det hjelper med dette kostholdet etterhvert

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 18:09   #4
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvis jeg ikke tar feil så er raumatisme en autoimmun sykdom? Lavt inntak av karbohydrater og høyt inntak av fett har positiv virkning påd e fleste autoinmmune sykdommer fordi det hemmer betennelser. Også hjelper alt fettet til å smøre huden innenfra.

Gammel 05-09-10, 21:35   #5
IdaMarie
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2010
IdaMarie er på en erverdig vei

Revmatisme er en autoimmun sykdom ja, og det du sier høres logisk ut.

Jeg har ikke fått tatt medisinene mine på en uke nå, og jeg kjenner at jeg er mindre preget av revmatismen nå, enn jeg har vært tidligere når jeg ikke har fått tatt medisinen.

IdaMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Redusere karber i hverdagen Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 22:19   #6
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Jeg har ingen diagnose enda, men utredes for både revmatisme og ME. Etter at jeg betynte med lavkarbo for snart 4 uker siden, har jeg mindre verk i kroppen på dagtid. Spesielt hendene er mye bedre. Om nettene våkner jeg fortsatt av smerter i kroppen. Det er litt for tidlig å si om det er kostholdet som er årsaken til at jeg har mindre smerter nå, for jeg har uansett gode og dårlige perioder smertemessig.

Jeg har derimot ikke opplevd noe bedring når det gjelder utmattelsen, er fortsatt like sliten og må porsjonere energien min utover dagen. Hadde håpet dette skulle bli bedre, da det er det som plager meg mest. Jeg sover bedre etter at jeg begynte å spise ketogent, men dette pleier også å variere. Har fortsatt feber hver kveld, så da har jeg sannsynligvis betennelser på gang i kroppen. Fordøyelsen er blitt myyye bedre

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 22:57   #7
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Astmaen min ble bedre i løpet av en uke. Har halvert medisinbuken. Håper at langtids lavkarbo kan hjelpe ytterligere. Astma er jo også en betennelsestilstand.

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mens smerter i 1.5 uke Amereta Atkins kosthold 3 04-11-09 10:23
Smerter av kosttilskuddene Carisma Kosttilskudd 4 19-02-09 10:38
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13
Spm til legen, om diffuse smerter Clarissa Ketolysekuren 17 12-03-08 23:07
Smerter i mellomgulvet dittdattdott Ketolysekuren 5 12-09-06 00:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.